نماینده مجلس: تغییر فرآیند تامین میوه در کشور کلید خورد/خرید از باغدار اجرایی می‌شود

جیرفت – فت فتو – عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در نشست اخیر با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد فرآیند تامین میوه در کشور تغییر کند از جمله اینکه خرید از باغدار در دستور کار قرار گیرد. ذبیح الله اعظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو در […]

جیرفت – فت فتو – عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در نشست اخیر با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد فرآیند تامین میوه در کشور تغییر کند از جمله اینکه خرید از باغدار در دستور کار قرار گیرد.

ذبیح الله اعظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو در این زمینه توضیح داد: در نشست اخیر با وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی خرید و تامین میوه از جمله برای شب عید تصمیم هایی گرفته شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد (جنوب استان کرمان) در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر جهادکشاورزی قول داد تامین میوه شب عید در سال آینده بر اساس کشاورزی قراردادی برنامه ریزی شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد سال آینده میوه زودتر خریداری، در سردخانه‌ها نگهداری و طبق دستورالعمل وزیر، از باغدار خریداری شود.

ذخیره ۲۷۰ تن میوه تنظیم بازار در جنوب کرمان

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد که ۲۷۰ تن میوه تنظیم بازار در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توسط سازمان تعاون روستایی ذخیره سازی شده است.

وی تصریح کرد: در منطقه جنوب کرمان ۱۶۰ تن پرتقال و ۱۱۰ تن سیب درختی ذخیره شده و از اواخر هفته گذشته در حال توزیع است.

اعظمی تعداد عاملان توزیع میوه تنظیم بازار ایام عید را در منطقه جنوب کرمان ۲۱ مورد عنوان و تاکید کرد که با گران فروشان و کم فروشان در این زمینه برخورد قانونی می شود.

وی کیفیت پرتقال والنسیای جنوب کرمان را بسیار مناسب دانست و گفت: کشت و صنعت جیرفت بیش از سه هزار تن پرتقال تنظیم بازار جنوب کرمان را تامین کرد.

شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارند.




نماینده مجلس: تغییر فرآیند تامین میوه در کشور کلید خورد/خرید از باغدار اجرایی می‌شود

منبع: ایرنـا
? نماینده مجلس: تغییر فرآیند تامین میوه در کشور کلید خورد/خرید از باغدار اجرایی می‌شود