نماینده مجلس:مرکز ارائه خدمات کسب و کار وزارت صمت به اشتغالزایی کمک می کند

کرمان- فت فتو – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاهمنامه با وزارت صمت گفت: مرکز ارائه خدمات کسب و کار در این وزارتخانه راه اندازی شده است که هم برای جوانان اشتغال ایجاد و هم ظرفیت سازی برای کسب و کارها ظرفیت سازی می کند. به گزارش خبرنگار فت فتو، محمد […]

کرمان- فت فتو – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاهمنامه با وزارت صمت گفت: مرکز ارائه خدمات کسب و کار در این وزارتخانه راه اندازی شده است که هم برای جوانان اشتغال ایجاد و هم ظرفیت سازی برای کسب و کارها ظرفیت سازی می کند.

به گزارش خبرنگار فت فتو، محمد رضا پور ابراهیمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان می تواند نخستین استان در ایجاد مرکز ارائه خدمات کسب و کار باشد و فعال شدن این مرکز بخش عمده ای از مسائل بنگاه های نیمه راکد را حل و تعداد زیادی شغل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه مسئله و اولویت نخست واحدهای راکد کشور بحث تامین مالی است تصریح کرد: واحدهای فعال نیاز به بعضی خدمات مانند مشاوره حقوقی، بازاریابی و تامین مالی خدمات در حوزه کسب و کار دارند که در کنار آنها وجود ندارد  و دچار مشکل می شوند.

نماینده مردم  کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۶۰۰ هزار کیلومتر از اراضی کشور در اختیار شرکت های معدنی است که به دلایل مختلف معطل مانده و ۸۰۰ نقطه امیدبخش در کشور وجود دارد که آماده عملیات بهره برداری است، اما در تسلط شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد ظرفیت معادن کشور در استان کرمان است  ادامه داد: ظرفیت معادن در کرمان حبس شده و این شرایط به صلاح این استان نیست و رییس جمهور در سفر به کرمان دستور صریح برای حل مشکل دادند.

پورابراهیمی افزود: فعال کردن معادن مطالبه همه است و امسال باید برنامه زمان بندی فعال سازی معادن ارائه و  در اولویت کار دولت باشد و معادن در اختیار بخش خصوصی نیز تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: آیین نامه قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از ظرفیت های توسعه اقتصادی استان کرمان است اما هنوز از طرف دولت اجرایی نشده است  که اجرای آن را پیگیری می کنیم.

سهم ۴۷ درصدی صنعت در تولید ناخالص کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: یک هزاررو ۸۱۷ واحد صنعتی در شمال و جنوب استان داریم که ۹۴ درصد در مقیاس کوچک و ۶ درصد واحدهای صنعتی بزرگ هستند.

مهدی حسینی نژاد با بیان اینکه ۱۹ درصد از واحدهای تولیدی صنعتی در شمال کرمان راکد هستند افزود: ۸۹ واحد تولیدی امکان  بازگشت به چرخه تولید دارند که اشتغال دو هزار نفر را ایجاد می کند.

وی بیان کرد: ۱۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در جنوب استان نیز راکد هستند که با فعالیت ۱۰ واحد راکد زمینه  اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: کمبود نقدینگی،   نبود تقاضا در بازار، مدیریت، مشکلات زیرساختی، کمبود مواد اولیه از علت های اصلی رکود واحدهای تولیدی استان محسوب می شود.

وی تاکید کرد: تامین مواد اولیه، آموزش، اصلاح فرآیندهای تولید، تخصیص به موقع ارز و غیره از مهمترین راهکارها برای بازگشت واحدهای راکد تولیدی است.

حسینی نژاد تاکید کرد: در عارضه یابی متوجه شدیم بسیاری از واحدهای  تولیدی مشکل مدیریتی داریم که با آموزش می توان جهش تولید در واحدهای نیمه فعال داشته باشیم.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی و بهره وری حزو اهداف  کلان اقتصاد استان در برنامه ششم توسعه بود که در برنامه های حوزه صنعت و معدن استان کرمان به سرمایه گذاری توجه شده، اما به موضوع بهره وری توجه چندانی نشده است و برای تحقق بهره وری ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه اهمیت زیادی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن  و تجارت استان کرمان تصریح کرد: اتفاقات خوبی در حوزه صنعت و معدن کرمان افتاده است و با سرمایه گذاری های انجام شده تلاش کردیم تا سهمی از تولید ناخالص داخلی استان را داشته باشیم و سهم این بخش به ۴۷ درصد رسیده است.




نماینده مجلس:مرکز ارائه خدمات کسب و کار وزارت صمت به اشتغالزایی کمک می کند

منبع: ایرنـا
? نماینده مجلس:مرکز ارائه خدمات کسب و کار وزارت صمت به اشتغالزایی کمک می کند