نماز فطرِ کرمان در عصر انقلاب/ از مسجد صاحب‌الزمان تا مصلای امام‌علی(ع)

ما کرمانی‌ها در نماز عید فطر برای خود عالمی داریم، مصلای کرمان پهنه وسیع عبودیت، با سجاده‌های رنگین، چادرهای سپید مادران و دختران و صندوق‌های جمع‌آوری فطریه که در کنارمان بال‌بال می‌زنند و صحنه‌های باشکوه خلق می‌کنند. نذیر کرمان – کرمان، آمنه شهریارپناه: عید روزه‌گشا از راه می‌رسد. وسعت منوری که از یک هلال نازک ساطع […]


ما کرمانی‌ها در نماز عید فطر برای خود عالمی داریم، مصلای کرمان پهنه وسیع عبودیت، با سجاده‌های رنگین، چادرهای سپید مادران و دختران و صندوق‌های جمع‌آوری فطریه که در کنارمان بال‌بال می‌زنند و صحنه‌های باشکوه خلق می‌کنند.

نذیر کرمانکرمان، آمنه شهریارپناه: عید روزه‌گشا از راه می‌رسد.

وسعت منوری که از یک هلال نازک ساطع می‌شود و به عنوان بزرگترین ضیافت مذهبی، جهان اسلام را فرا می‌گیرد.

یک روز مانده به این ضیافت شریف، می‌توان طنین تکبیرها را شنید.

اللّٰهُ أَکْبَرُ وَ لِلّٰهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلَىٰ مَا هَدانا، وَلَهُ الشُّکْرُ عَلَىٰ مَا أَوْلانا.

با طلوع آفتاب شوال، جماعت عاشق پس از یک ماه روزه‌داری به سمت محل‌های برگزاری نماز می‌روند تا در یکدست‌ترین حضور معنوی دست‌های خود را به سوی آسمان دراز کنند و قنوت کبریایی بخوانند …

اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ

امسال پایتخت بعد از سه سال شور و حال دیگری دارد، رهبر می‌آید تا در سایه قامت رعنایش و در التقاء کلام پر شورش بار دیگر مصلی شکوه والای خود را تجربه کند.

جای ما در آن هنگامه‌ی روح‌انگیز خالی!

اما، ما کرمانی‌ها هم در این عید و در نماز فطر برای خود عالمی داریم، مصلای کرمان پهنه وسیع عبودیت، با سجاده‌های رنگین، چادرهای سپید مادران و دختران و صندوق‌های جمع‌آوری فطریه که در کنارمان بال‌بال می‌زنند و صحنه‌های باشکوه خلق می‌کنند.

واقعیت این است که عید فطر برای کرمانی‌ها از دیرباز میعادگاه ابتهاج و اشتیاق بوده است، حتی در روزهای مبارزه نیز مرجع مقابله با رژیم ستم‌شاهی بود.

بعد از انقلاب، نمازگزاران کرمانی یکی دو سال اول در مسجد صاحب‌الزمان(عج) جمع می‌شدند و نماز را به امامت آقای حجتی‌کرمانی اقامه می‌کردند، در محلی که امروز تبدیل به پارکینگ شده است.

بعد از آن با انتصاب آیت‌الله سید یحیی جعفری به مسجد جامع آمدند، با حضوری گسترده در خیابان و میدان که آن هم حال و هوای خاص خود را داشت.

با آغاز دهه هفتاد مصلای کرمان در قامت یک محل وسیع با ظرفیت مناسب میزبان نمازگزاران کرمانی شد، مصلایی که هنوز در حال ساخت و ساز آن هستند و تکمیل این مجموعه راه مشخصی دارد.

امسال نیز در روز عید فطر به میهمانی خدا می‌رویم و در یک وصال عارفانه و در نمازی همدلانه به امامت حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی جشن موفقیت در انجام دستورات الهی را می‌گیریم، وحدت و همدلی خود را در حماسه حضور متجلی می‌سازیم و همه با هم برای سربلندی کشورمان و دیگر مسلمانان جهان دعا می‌کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





نماز فطرِ کرمان در عصر انقلاب/ از مسجد صاحب‌الزمان تا مصلای امام‌علی(ع)

منبع: فــارس
? نماز فطرِ کرمان در عصر انقلاب/ از مسجد صاحب‌الزمان تا مصلای امام‌علی(ع)