نقش موثر توسعه فعالیت های فرهنگی، تربیتی مساجد بر مردم

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی مساجد به سبب نقش اثربخش آن‌ها بر اقشار مختلف جانعه تاکید کرد. سرهنگ امین غفوری مدر دیدار با مدیر کل تبیلغات اسلامی گفت: ایجاد فضای مناسب برای ارتقای سطح بینش امنیتی، انتظامی آحاد مردم، افزایش آگاهی آنان و آموزش نحوه پیشگیری از بروز […]

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی مساجد به سبب نقش اثربخش آن‌ها بر اقشار مختلف جانعه تاکید کرد.

سرهنگ امین غفوری مدر دیدار با مدیر کل تبیلغات اسلامی گفت: ایجاد فضای مناسب برای ارتقای سطح بینش امنیتی، انتظامی آحاد مردم، افزایش آگاهی آنان و آموزش نحوه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی خرد و کلان با توجه به ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات در مساجد و تکایا می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

 او خواستار کمک سازمان تبلیغات اسلامی برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه پلیس با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات و انتقال آموزش‌های لازم به نمازگزاران و مخاطبین خاص شد و گفت: این رویکرد مهم در شب‌های قدر، سخنرانی‌های بین نماز و سایر مراسم مذهبی، قابل انجام و قطعا اثرگذار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان  کرمان می‌گوید: در این رابطه از ائمه جماعات می‌خواهیم بنا به تعامل و ارتباطات بیشتری که کارشناسان انتظامی در ادامه با روحانیون و ائمه جمعه و جماعات خواهند داشت، موضوعات آموزشی پلیس را به مخاطبان و نمازگزاران انتقال دهند تا از این طریق نیز زمینه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

به گفته او در این رابطه تولید محتوا‌های آموزشی مناسب در قالب نماهنگ، تصاویر متحرک و دیگر تولیدات رسانه‌ای از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت می‌پذیرد و در گام بعدی ارسال این آثار به گروه‌های هدف انجام خواهد گرفت.

در این نشست از سوی حجت الاسلام  غلامحسین حقانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز نقطه نظراتی در رابطه با اهداف آموزشی این نهاد مطرح و در زمینه همکاری با کارشناسان انتظامی برای پیشبرد اهداف آموزشی در سطح مساجد و تکایا اعلام آمادگی شد.

فت فتو کرمان کرمان




نقش موثر توسعه فعالیت های فرهنگی، تربیتی مساجد بر مردم

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? نقش موثر توسعه فعالیت های فرهنگی، تربیتی مساجد بر مردم