نقشه‌های فرش‌های قدیمی کرمان مرمت می‌شوند

به همت پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر، نقشه‌های فرش‌های قدیمی کرمان مرمت می‌شوند. به گزارش فت فتو از کرمان، استاندار کرمان در دیدار اعضای اعضای پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان حفظ آثار بافندگی فرش، توسعه و زنده نگه داشتن این صنعت برای استان را مهم دانست و اظهار […]


به همت پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر، نقشه‌های فرش‌های قدیمی کرمان مرمت می‌شوند.

به گزارش فت فتو از کرمان، استاندار کرمان در دیدار اعضای اعضای پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان حفظ آثار بافندگی فرش، توسعه و زنده نگه داشتن این صنعت برای استان را مهم دانست و اظهار کرد: در نقشه‌های قالی کرمان بیشتر از رنگ‌های گرم استفاده شده و همین مسأله موجب برتری قالی کرمان نسبت به  استان‌های دیگر است. 

محمدمهدی فداکار استفاده از تجربیات پیشکسوتان و بافندگان قدیمی فرش کرمانی را در مرمت نقشه‌های قدیمی مورد تاکید قرار داد و گفت: با جمع‌آوری نقشه‌های قدیمی فرش‌های کرمان می‌توان مخزنی از آثار نفیس فرش را تهیه کرد. 

 در این دیدار، اعضای پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران، گزارشی از نحوه مرمت و بازسازی نقشه‌های قدیمی فرش و تعیین‌ تکلیف نهایی نقشه‌های فرش ارائه کردند.

 استاندار کرمان نیز چند نقشه‌‌ نفیس فرش کرمانی را برای نگهداری، مرمت و همچنین استفاده به پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران تحویل داد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





نقشه‌های فرش‌های قدیمی کرمان مرمت می‌شوند

منبع: فــارس
? نقشه‌های فرش‌های قدیمی کرمان مرمت می‌شوند