نرخ تورم نقطه اي استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصدی شد/ بیشترین نرخ تورم به هتل داران و رستوران دار ها تعلق دارد

جعفر رودری تاکید کرد :براساس نتايج مركز آمار ايران نرخ تورم نقطه اي استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصد اعلام شده است كه نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است و این درحالی است که نرخ تورم كل كشور در مرداد ماه ۴۱.۵  درصد است كه استان كرمان ۲.۸ درصد از ميانگين كشوري […]

جعفر رودری تاکید کرد :براساس نتايج مركز آمار ايران نرخ تورم نقطه اي استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصد اعلام شده است كه نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است و این درحالی است که نرخ تورم كل كشور در مرداد ماه ۴۱.۵  درصد است كه استان كرمان ۲.۸ درصد از ميانگين كشوري بالاتر است.

به گزارش “فت فتو ” پنجمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در سال جاري به رياست استاندار و با حضور نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي و عضو ناظر شورا، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و ديگر اعضا در محل سالن شهيد مرتضوي استانداري كرمان برگزار شد.

جعفر رودري رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با ارائه گزارشي از  وضعيت جذب اسناد خزانه گفت: عملكرد جذب اين اسناد نسبت به جلسه گذشته شوراي برنامه ريزي و توسعه استان توسط دستگاه‌هاي اجرايي، ۱۹۷ ميليارد تومان بوده كه در مجموع رقم جذب اسناد خزانه استان ۸۵۴ ميليارد تومان رسيده است.

دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با اشاره به اينكه كل ابلاغ اسناد خزانه ابلاغي به  استان ۱۰۵۴ ميليارد تومان بوده است، عنوان کرد:  با توجه به جذب ۸۵۴ ميليارد توماني اسناد توسط دستگاه‌هاي اجرايي تا تاريخ ۵ شهریور ۱۴۰۱ قريب به ۲۰۰ ميليارد تومان از اسناد تعيين تكليف نشده اند، با توجه به آخرين مهلت جذب اين اسناد تا پايان شهريور ماه سال جاري نیز از مديران دستگاه هاي اجرايي ذيربط خواست تا در اين خصوص اقدامات لازم را با توجه به مهلت قانوني انجام دهند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان همچنين از ابلاغ ۱۲۲۰ ميليارد تومان اعتبارات هزينه استان و تخصيص ۳۹ درصدي آن ها خبر داد و گفت:  تا پايان مرداد ماه حقوق و ساير ۳۲ دستگاه مشمول نظام پرداخت استاني به طور كامل پرداخت شده است.

وي همچنين اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي  ابلاغي به استآن را در سال جاري ۳۱۲۸ ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: تاكنون ۱۶ درصد از اين اعتبارات تخصيص داده شده است.

رودری از برگزاري كميته هاي برنامه ريزي شهرستان هاي استان  خبر داد و افزود:  پروژه هاي شهرستاني بر اساس تصميمات كميته هاي برنامه ريزي شهرستانها مصوب و به كليه دستگاههاي اجرايي ذيربط ابلاغ شده اند.

وي همچنين  از مبادله ۱۰ درصدي موافقتنامه هاي پروژه هاي عمراني در سال جاري تاكنون خبر داد و اظهار اميدواري كرد و گفت: با همكاري دستگاه هاي اجرايي تا پايان شهريور ماه كليه موافقتنامه ها مبادله و استان كرمان چون سنوات گذشته در اين زمينه پيشتاز بوده و رتبه اول كشور را اخذ کنند. 

 رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان تاکید کرد :براساس نتايج مركز آمار ايران نرخ تورم نقطه اي استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصد اعلام شده است كه نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است و این درحالی است که نرخ تورم كل كشور در مرداد ماه ۴۱.۵  درصد است كه استان كرمان ۲.۸ درصد از ميانگين كشوري بالاتر است.

رييس سازمان مديريت استان كرمان با بيان اينكه منظور از نرخ تورم ،درصد تغيير عدد شاخص قيمت نسبت به ماه قبل مي باشد اذعان داشت كه اين تغيير در استان ۱,۷ درصد رشد صعودي داشته ، اين در حالي است كه نرخ تورم مرداد ماه در نقاط شهري ۴۳.۱ درصد و نقاط روستايي ۴۷.۲ درصد مي باشد كه نسبت به ماه گذشته به ترتيب ۱.۳ و ۲.۵ درصد افزايش داشته است.

دكتر رودري همچنين خاطر نشان كرد براساس نتايج مركز آمار نرخ تورم در نقاط شهري و روستايي كشور ۴۰,۹ و۴۴.۴  درصد است كه نسبت به ماه قبل به ترتيب ۰.۹ و ۱.۲  درصد داراي رشد افزايشي بوده است، بيشترين نرخ تورم در استان مربوط به گروه هتل و رستوران برابر ۶۵.۴ درصد و گروه عمده خوراكي ها و آشاميدني ها برابر ۵۴.۱ درصد است.

انتهای پیام /طهماسبی




نرخ تورم نقطه اي استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصدی شد/ بیشترین نرخ تورم به هتل داران و رستوران دار ها تعلق دارد

منبع:آرمـان
? نرخ تورم نقطه اي استان در مرداد ماه ۴۴,۳  درصدی شد/ بیشترین نرخ تورم به هتل داران و رستوران دار ها تعلق دارد