نخستین یادواره شهدای کودک و نوجوان حمله تروریستی کرمان برگزار شد

نذیر کرمان/کرمان نخستین یادواره شهدای کودک و نوجوان حمله تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۱۷ بهمن ماه با حضور خانواده این شهدا و مجروحان کودک و نوجوان این حادثه برگزار شد. حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این مراسم که در سالن همایش‌های استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: این […]

نذیر کرمان/کرمان نخستین یادواره شهدای کودک و نوجوان حمله تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۱۷ بهمن ماه با حضور خانواده این شهدا و مجروحان کودک و نوجوان این حادثه برگزار شد.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این مراسم که در سالن همایش‌های استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: این شهدا و والدین آنان به واسطه تربیت فرزندانی در مسیر حاج قاسم، سند افتخاری برای جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه ما مدیون و بدهکار همه شهدا از جمله شهدای کودک و نوجوان کرمان هستیم، افزود: امروز با عمق وجود می‌فهمیم شهید قلب تاریخ است؛ شهدا همیشه کانون اجتماع هستند چه بزرگ باشند یا کوچک اما وقتی شهید می‌شوند همه معلم هستند.

علامتی با اشاره به اینکه ما باید امروز باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم، افزود: وظیفه ما ساختن ایران قوی است که برای آن باید علم، ایمان و مدرسه ما قوی شود و در این مسیر شهدا الگو هستند.

علامتی در پایان با اشاره به اینکه مردم صبور کرمان الگوی ایران هستند، افزود: مردم غزه که ماه‌ها زیر گلوله‌ها مقاومت می‌کنند.

استاندار کرمان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر برای نشان دادن عظمت شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: شهدای این حادثه به طور ویژه دانش‌آموزان، مظلوم‌ترین بخش حادثه هستند و عمده شهدای این حادثه زنان و کودکان هستند و از این حیث‌ جنایت دشمن منحصربفرد است.

محمدمهدی فداکار با قدردانی از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در فرصت اندک، اقدامات خوبی برای بزرگداشت شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان انجام دادند، گفت: ظرفیت خوبی در کانون هست و برای سالگرد کارهای بهتری انجام خواهد شد. 

وی شهادت خانوادگی در حمله تروریستی کرمان از جمله مادر و فرزند را داغ بزرگی دانست و گفت: در عین حال ظرفیت بزرگی است تا در تاریخ جمهوری اسلامی برای شناخت دوست و دشمن استفاده شود.

فداکار رسالت هنری بزرگی را متوجه هنرمندان دانست که نباید از آن غافل شد و تاکید کرد: این شهدا با دستان کوچک گره‌های بزرگی می‌توانند باز ‌کنند. 

اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یک سوم شهدای حادثه تروریستی کرمان کودک و نوجوان هستند؛ افزود: این شهدا شاگردان مکتب حاج قاسم هستند.

وی برگزاری این یادواره را آغازی برای تولید محتوای فرهنگی و الگوسازی دانست و گفت: ۱۰ عنوان کتاب درباره شهدای حمله تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان در کانون در حال نگارش است و مسابقه دلنوشته نیز به یاد این شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام




نخستین یادواره شهدای کودک و نوجوان حمله تروریستی کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? نخستین یادواره شهدای کودک و نوجوان حمله تروریستی کرمان برگزار شد