نجات توله گرگ از دست قاچاقچیان محیط زیست

مأموران یگان حفاظت محیط زیست کرمان، یک قلاده توله گرگ را از دست قاچاقچیان حیات وحش نجات دادند.  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: فردی که با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی مختلف در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله گرگ می‌کرد، در یک عملیات از پیش طراحی شده […]

مأموران یگان حفاظت محیط زیست کرمان، یک قلاده توله گرگ را از دست قاچاقچیان حیات وحش نجات دادند.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: فردی که با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی مختلف در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله گرگ می‌کرد، در یک عملیات از پیش طراحی شده به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گرفتار شد.

نادر سیدی گفت: مامورین یگان حفاظت طی چند روز گذشته پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر فروش یک قلاده توله گرگ از طریق فضای مجازی اقدام به شناسایی شخص فروشنده کردند.

او می گوید: سپس با هماهنگی مقام قضایی؛ فردی را که با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی مختلف در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله گرگ می‌کرد، در حال فروش حیوان دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.

به گفته او در سال‌های اخیر متاسفانه بخشی از جرائم و فعالیت‌های قاچاقچیان حیات وحش به صورت سازمان یافته در فضای مجازی بوده و آن‌ها غافل از این موضوع که فضای مجازی نیز به طور دقیق در رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس فتا و دیگر نهاد‌های مسئول و همکار قراردارد، به معامله می‌پردازند و در نهایت در دام قانون گرفتار می‌شوند.

سیدی می‌گوید:گرگ کشف شده از این متخلف نیز برای بررسی وضعیت سلامت به مرکز تیمار و نگهداری حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمان ضمن تشکر از افرادی که در این مورد و سایر موارد مشابه همکاری دارند، از مردم خواست گزارش تخلفات محیط زیستی را به نزدیکترین واحد یگان حفاظت در محل سکونت خود اطلاع دهند.

او گفت: وضعیت این توله گرگ در ابتدا بسیار نامناسب بود که با معاینه و مراقبت‌های لازم از آن، هم‌اکنون از لحاظ جسمی بهبود یافته و از شرایط مناسبی برخوردار است.

فت فتو کرمان کرمان




نجات توله گرگ از دست قاچاقچیان محیط زیست

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? نجات توله گرگ از دست قاچاقچیان محیط زیست