نتوانستیم از حریم رودخانه‌ها حفاظت کنیم/ حمایت قضایی از تصمیمات نیروهای هلال‌احمر کرمان در حوادث

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در زمینه حفظ حریم رودخانه‌ها و وقوع سیل کم‌کاری کرده‌ایم و بستر رودخانه‌ها را بعد از انقلاب نتوانسته‌ایم خوب حفاظت کنیم و خسارت‌های سیل ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌هاست.   به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه‌های […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در زمینه حفظ حریم رودخانه‌ها و وقوع سیل کم‌کاری کرده‌ایم و بستر رودخانه‌ها را بعد از انقلاب نتوانسته‌ایم خوب حفاظت کنیم و خسارت‌های سیل ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌هاست.

  به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه‌های هلال احمر اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در جمعیت هلال‌احمر استان کرمان وجود دارد که موجب افتخار است.

وی با بیان اینکه خدمات ملی و استانی هلال‌احمر استان کرمان قابل‌تقدیر است‌، ابراز داشت: از نام‌های مقدس برای هلال‌احمر در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان استفاده شده که نشان از احترام انسان‌ها و بشریت به کار  این مجموعه دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: هلال‌احمر به افرادی خدمات می‌دهد که نیازمند توانبخشی و محروم هستند و از نظر مالی و امکانات دست‌شان به جایی نمی‌رسد که بتوانند سلامت خود را تامین کنند و همچنین افرادی که دچار حوادث می‌شوند توسط هلال‌احمر خدمت‌رسانی می‌شوند.

حمیدی افزود: نیروهای آموزش دیده هلال‌احمر در شرایط بحرانی به سر صحنه می‌رسند و امدادرسانی و کمک می‌دهند و جان یک انسان را نجات می‌دهند که این در فرهنگ دینی ما ارزش زیادی دارد.

وی با اشاره به قداست شغل هلال‌احمر تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمان توان امدادرسانی در سطح کشور را دارد و این در حالی‌ست که  کرمان از استان‌های حادثه‌خیز است و با دارا بودن ۱۰ درصد خاک کشور حوادث زیاد و متنوعی در این خطه اتفاق می‌افتد.

این‌مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد:  جوانان ما به هلال‌احمر گرایش دارند و برای آموزش‌های مرتبط با این مجموعه باانگیزه هستند و هلال‌احمر نیز توانسته این انگیزه‌ها را مدیرت و ساماندهی کند و آموزش در ابعاد مختلف را ارائه دهد.

حمیدی افزود: نیروهای هلال‌احمر مورد حمایت قضایی قرار می‌گیرند زیرا در صحنه‌هایی که نیاز به دسترسی به مقام قضایی است اگر بخواهند منتظر مجوزها بمانند ممکن است کار از کار بگذرد و جان فرد از دست برود، بنابراین باید بر اساس تشخیص خودشان تصمیمی بگیرند و اجرا کنند و ریسک کنند، بنابراین باید مورد حمایت دستگاه قضایی باشند.

وی تصریح کرد: دادستان‌ها در استان کرمان به ضرورت‌های کار هلال‌احمر توجه دارند و پشتیبانی قضایی را انجام می‌دهند و نیروهای هلال‌احمر  نیز در کارهایی که ضرورت ندارد و نیاز به مجوز است می‌توانند از مقام قضایی هر منطقه دستور قضایی لازم را بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: تاکید ما به دادستان‌ها و همکاران قضایی در استان این است که از نیرهای هلال‌احمر حمایت کنند و مجوز و دستور قضایی لازم را در اسرع وقت بدهند و این حمایت قضایی از امدادگر برای نجات جان انسان‌ها اهمیت دارد.

حمیدی ابراز کرد: هلال‌احمر برای تثبیت مالکیت املاک غیرمنقول اقدام کند تا مالکیت‌ها قابل دفاع باشد و همچنین کارهای قضایی و حقوقی موقوفات هلال‌احمر انجام شود تا این مجموعه‌ها مورد تعرض قرار نگیرند و حفظ شوند.

وی گفت:  در زمینه حفظ حریم رودخانه‌ها و وقوع سیل کم‌کاری کرده‌ایم و بستر رودخانه‌ها را بعد از انقلاب نتوانسته‌ایم خوب حفاظت کنیم و تاخت و تاز و ساخت و سازهایی صورت گرفته و خسارت‌های سیل ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌هاست.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





نتوانستیم از حریم رودخانه‌ها حفاظت کنیم/ حمایت قضایی از تصمیمات نیروهای هلال‌احمر کرمان در حوادث

منبع: فــارس
? نتوانستیم از حریم رودخانه‌ها حفاظت کنیم/ حمایت قضایی از تصمیمات نیروهای هلال‌احمر کرمان در حوادث