ناترازی منابع و مصارف، بزرگترین چالش سازمان تامین اجتماعی است

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: ماهیانه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مستمری و درمان است که با بدهی‌ برخی کارفرمایان و دولت دچار ناترازی می‌شویم. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ صبح امروز محمود شیخ‌شعاعی مدیرکل  سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان به مناسبت آغاز هفته تامین […]

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: ماهیانه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مستمری و درمان است که با بدهی‌ برخی کارفرمایان و دولت دچار ناترازی می‌شویم.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ صبح امروز محمود شیخ‌شعاعی مدیرکل  سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی با محمد مهدی فداکار استاندار کرمان دیدار کرد.

محمود شیخ‌شعاعی گفت: هفته تامین اجتماعی از ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه در تقویم کشور ایران نامگذاری شده و نظام جمهوری اسلامی طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، که برخورداری از تامین اجتماعی را حق همگانی مردم می‌داند و دولت را مکلف ساخته تا حمایت خود را از تمام افراد جامعه انجام دهد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی کشور، «برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‏‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‏‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره، حقی است که آحادمردم باید داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‏های مالی فوق را برای یک‌‏یک افراد کشور تأمین کند» بنابراین، آحاد مردم به‌ویژه اقشار محروم، نیازمند و گروه‌های کم‌برخوردار می بایست تحت حمایت‌های دولت و جامعه قرار بگیرند.

شیخ‌شعاعی به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بند ۹ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی با موضوع « ارائه خدمات لازم به منظور تحکیم نهاد خانواده و فرزندآوری» یکی از نقاط عطف این سیاست‌ها بوده و حامل نگاه دقیق و جامع رهبر معظم انقلاب در حوزه زنان و خانواده است، بنابراین در این عرصه هر برنامه‌ای دولت قصد اجرا داشته باشد ما هم باید در این مسیر به صورت ملی حرکت می‌کنیم بنابراین قانون حذف بیمه فرزندان سوم به بعد نیز در همین راستا حذف شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان اذعان کرد: کمیسیون علمی فرهنگی مجمع از سال ۱۳۹۵ مترصد تهیه و تنظیم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی بوده و این اقدام در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با دقت بیشتری صورت پذیرفت و سرانجام سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در فروردین ماه سال جاری توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور در حال تصویب است و ما امیدواریم اتفاقات خوبی برای رفاه و تامین اجتماعی کشور بیافتد، افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه‌ای خصوصی کشور است که تمام اعضای آن مردم هستند و حتی یک روز عقب افتادگی حقوق نداشته است.

شیخ شعاعی اذعان کرد: ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که درصد تحت پوشش  جمعیت استان کرمان در این سازمان  ۴۹ درصد است به این مضمون که تعداد تقریبی یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی اذعان کرد: در سطح استان ۲۶ شعبه اصلی تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند و از جمعیت بیش از یک میلیونی تحت پوش تعداد  ۵۵۳ هزار نفر از نوع بیمه اختیاری و حدود ۴۱۰ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند که در کارگاه‌های تولیدی فعال می‌کنند.

وی تاکید کرد:  ۵۴ هزار کارگاه فعال در سطح استان هستند که اغلب کارفرمایان کارگران خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌دهنداما حدود ۲۳ هزار کارگاه‌ از این تعداد کارگراه فعال هم شامل حق بیمه مشارکتی با دولت هستند که به صورت مشترک پرداخت حق بیمه را انجام می‌دهند.

شیخ شعاعی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک درصد تعداد کارگاه‌ها و ۵.۲ درصد تعداد بیمه‌شدگان کارگاه‌های استان افزایش پیدا کرده است، افزود: بیش از ۲۹ هزار کارگر ساختمانی در استان کرمان داریم که مورد حمایت و کمک دولت در پرداخت حق بیمه می‌شوند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: ماهیانه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مستمری و درمان است، و با بدهی که معمولا برخی کارفرمایان و دولت بر سازمان تحمیل می‌کنند دچار بزرگترین چالش تامین اجتماعی که همان ناترازی منابع و مصارف است، شده‌ایم.

وی بدهی دولت به سازمان  را از دیگر چالش‌های تامین اجتماعی دانست و گفت: این انباشت بدهی باعث شده در ارایه خدمات با مشکل روبه‌رو باشیم اما در ارزیابی انجام شده کشوری در سال قبل طی چهار فصل وضعت استان خوب بوده است زیرا یکی از شاخص‌های ارزیابی میزان رضایت‌مندی مردم بوده است که از مراجعین سوال می‌شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ارائه خدمات به صورت غیر حضوری را از دیگر شاخص‌های رضایت مراجعین نام برد و گفت:  ۵۷ خدمت غیرحضوری به بیمه‌شدگان و کارفرمایان تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه می‌شود،  هوشمندسازی کامل سازمان تامین اجتماعی در دستور کار است تا ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و کارفرمایان تسهیل به صورت کامل تسهیل شود.

انتهای خبر/ طهماسبی




ناترازی منابع و مصارف، بزرگترین چالش سازمان تامین اجتماعی است

منبع:آرمـان
? ناترازی منابع و مصارف، بزرگترین چالش سازمان تامین اجتماعی است