نابینایان و کم‌بینایان نیاز به نگاه ویژه دارند

جلسه مجمع عمومی سالیانه هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان کرمان با حضور رئیس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کمربینایان کشور، خزانه دار، رئیس هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان کرمان، معاونین اداره ورزش و جوانان استان کرمان، اعضای هیات مدیره و مجمع هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان در سالن اجتماعات […]

جلسه مجمع عمومی سالیانه هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان کرمان با حضور رئیس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کمربینایان کشور، خزانه دار، رئیس هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان کرمان، معاونین اداره ورزش و جوانان استان کرمان، اعضای هیات مدیره و مجمع هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.

کرمان جزو سه استان برتر کشور در ورزش نابینایان و کم بینایان است

در ابتدای این نشست عباس صادق زاده رئیس هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتها و موفقیت‌های ورزشکاران نابینا و کم بینای کرمانی در مسابقات ملی و بین المللی گفت : هیات کرمان بواسطه خیرین خوبی که در کرمان وجود دارد جزو سه هیاتی در کشور است که دارای ورزشگاه اختصاصی ، ساختمان اداری ، خوابگاه و …. می باشد و همین امر در موفقیت ورزشکاران این استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: کرمان جزو استان هایی است که همواره رتبه های نخست را در کسب و پرورش ورزشکاران نوجوان و جوان دارا بوده و همواره در بدنه تیم‌های مختلف ورزشی در سطح ملی چند کرمانی حضور داشته اند و این موضوع می طلبد که فدراسیون به کرمان نگاه ویژه ای داشته باشد رئیس هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان کرمان با بیان اینکه ورزش یکی از بهترین راه ها برای توانمندسازی و خروج از انزوای افراد دارای معلولیت است، افزود: از دوسال پیش برنامه ویژه ای را در تمامی شهرستان‌ها ، روستاها و شهرهای استان برای کشف استعدادهای ورزشی در میان نابینایان و کم بینایان آغاز،کردیم و هر کدام از،شهرستان‌ها را با توجه به استعداد برتری که در منطقه وجود داشت تقسیم بندی کرده و آموزشهای مختلف در سطوح مبتدی و متوسط،و حرفه ای در این شهرستان‌ها و در مرکز استان در حال پیگیری و انجام می باشد .

وی از رئیس فدراسیون خواست تا نسبت به عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی با آنها رایزنی، مکاتبه و تعامل نماید. محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان کشور نیز در نشست مجمع عمومی هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان کرمان گفت : ورزش نابینایان و کم بینایان در انقلاب اسلامی توسعه یافته و رشد چشمگیری داشتِه و این قشر دارای استعدادهای بالقوه بسیاری هستند که باید بیش از پیش دیده شوند.

وی بیان کرد: نابینایان و کم‌بینایان مشکلات و نیازهای خاص دارند و نیاز به نگاه ویژه دارند که باید به آنها توجه شود مظلومی اذعان داشت : هم‌اکنون ورزش نابینایان و کم بینایان در هشت رشته دنبال می‌شود و تاکنون موفقیت‌های زیادی از سوی این جمعیت برای کشور به دست آمده است و بخش قابل توجهی از مدال‌های پار المپیک و پارا آسیا مربوط به ورزشکاران ما بوده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور ادامه داد: گلبال یکی از رشته‌های اصلی ورزشی برای این قشر است که در بیشتر استان‌ها فعال است و اتفاقا ورزشکاران استان کرمان در این رشته ملی پوشان بسیاری را به جامعه معرفی کرده است.

مظلومی اظهار کرد: فوتبال از دیگر رشته‌های فعال برای نابینایان و کم‌بینایان است که امسال در مسابقات ریو ورزشکاران اعزامی کشور به مقام نائب قهرمانی رسیدند. وی گفت: در رشته دو و میدانی نابینایان و کم‌بینایان نیز در رقابت‌های هانگژو، هشت مدال برای کشور کسب شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: رشته ورزشی جودو نابینایان وکم‌بینایان در گذشته با یکدیگر برگزار می‌شد که پس از ۱۰ سال پیگیری، این رشته برای ۲ قشر جدا شده و در رقابت‌های هانگژو، ۲ طلا، یک نقره و سه برنز با ۶ ورزشکار اعزامی جمهوری اسلامی ایران کسب شد.

مظلومی با بیان اینکه، پاورلیفتینگ و شنا نیز از دیگر رشته‌های فعال برای نابینایان و کم‌بینایان کشور است، عنوان کرد: رشته بولینگ نیز از جمله رشته هاییست که به تازگی برای نابینایان و کم بینایان راه‌اندازی شده و در این رشته ۳۶ مدال توزیع می‌شود که امید است در مسابقات آتی نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: شطرنج از دیگر رشته‌های فعال نابینایان است و ما امسال در مسابقات هانگژو ۱۲ شطرنج باز داشتیم که نتیجه آن کسب چهار مدل طلا، سه نقره و ۲ برنز شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از عملکرد چشمگیر و خوب هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان کرمان گفت:کرمان جزو سه استان برتر کشور در ورزش نابینایان و کم بینایان  است و استان کرمان همیشه در مسابقات ملی و بین المللی حضور خوبی داشته و ورزشکاران بسیاری را به جامعه ورزش کشور معرفی کرده است و به لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها نیز جزو سه استان برتر کشور می باشد و عملکرد آقای صادق زاده و تیم شان قابل قبول و مورد تایید ماست.

در ادامه این نشست و طبق قانون با پیشنهاد مدیرکل ورزش،و جوانان استان کرمان و به اتفاق آرا خانم نخعی به عنوان بازرس هیات انتخاب شد. شایان ذکر است در این نشست همچنین اعضای مجمع و روسای شهرستانی هیات به بیان دیدگاه ها و نظرات و پیشنهاد های خود پرداختند.

گفتنی است محمدرضا مظلومی و هیات همراه در بدو ورود به کرمان با حضور برمزار سردار دلها به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.




نابینایان و کم‌بینایان نیاز به نگاه ویژه دارند

منبع:یـزدان کـرمان
? نابینایان و کم‌بینایان نیاز به نگاه ویژه دارند