میدکو در معادن زغالسنگ استان کرمان سرمایه‌گذاری کند

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت تولید و اشتغال معادن زغالسنگ استان گفت: میدکو هر ماه یک کشتی زغال وارد می‌کند و در واردات آن نیز با مشکلاتی روبرو هستند و پیشنهاد دادیم که در معادن زغالسنگ استان سرمایه‌گذاری کنند محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۸ آذرماه در جلسه شورای معادن استان کرمان با […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت تولید و اشتغال معادن زغالسنگ استان گفت: میدکو هر ماه یک کشتی زغال وارد می‌کند و در واردات آن نیز با مشکلاتی روبرو هستند و پیشنهاد دادیم که در معادن زغالسنگ استان سرمایه‌گذاری کنند

محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۸ آذرماه در جلسه شورای معادن استان کرمان با اشاره به تعیین سقف ۲۰۰۰ میلیارد تومان سهم استان از حقوق دولتی معادن اظهار کرد: تاکید داریم سهم استان از حقوق دولتی و یک درصد فروش مواد معدنی به موقع پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید و اشتغال معادن زغالسنگ استان کرمان گفت: میدکو هر ماه یک کشتی زغال وارد می‌کند و در واردات آن نیز با مشکلاتی روبرو هستند و پیشنهاد دادیم که در معادن زغالسنگ استان سرمایه‌گذاری کنند زیرا صندوق بازنشستگی توان سرمایه‌گذاری لازم را ندارد.

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: قانون بودجه نحوه هزینه کرد فروش مواد معدنی برای جبران آلایندگی و خسارت‌های وارده معادن را مشخص می‌کند که سهم استان کرمان در سال جاری از این بخش ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود و براساس فروش شش ماهه اول امسال ۲۹۸ میلیارد تومان وصول شده و مقداری از سال قبل بدهی شرکت‌ها را داشتیم که در مجموع حدود ۴۱۸ میلیارد تومان وصول کردیم.

وی با اشاره به چالش حدود ۶۶ واحد معدنی در استان اضافه کرد: سه واحد آن به صورت ویژه در شورای معادن مطرح می‌شوند.

به گزارش نذیر کرمان، دکترمحمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نیز گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری لازم برای واریز همه سهم استان کرمان از حقوق دولتی معادن را انجام دهد.

وی ادامه داد: وضعیت اشتغال و تولید معادن باید تعیین و تصمیم گیری لازم برای آنها انجام شود و باید به معادن زغالسنگ نگاه ویژه داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آسیب شناسی معادن زغالسنگ تاکید کرد و افزود: برخی واحدهای فولادی با مشکل گاز روبرو هستند و سهم میزان مصرف گاز استان را افزایش داده‌ایم.

وی بیان کرد: شرکت‌های فولادی به دلیل عدم وجود زغال کمتر از ظرفیت کار می‌کنند و این وضعیت برای استانی که ظرفیت زغال خوبی دارند، مطلوب نیست لذا باید آسیب شناسی لازم در این زمینه داشته باشیم.

پورابراهیمی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت معادن زغالسنگ استان این شرکت می‌تواند رکورد تولید زغال را بزند.

انتهای پیام




میدکو در معادن زغالسنگ استان کرمان سرمایه‌گذاری کند

منبع: ایـسنا
? میدکو در معادن زغالسنگ استان کرمان سرمایه‌گذاری کند