مهمترین علت گسست خانواده ها بی توجهی اعضای خانواده به یکدیگر است

کرمان- مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: علت اصلی مشکلات خانواده ها، بی توجهی اعضای خانواده نسبت به هم، بی احترامی و بعد بی مسئولیتی است. علیرضا وحیدزاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به مشکلات خانواده و بخصوص آسیب‌های کودکان به عنوان مسائل دارای اولویت استان کرمان افزود: مهمترین علت گسست […]

کرمان- مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: علت اصلی مشکلات خانواده ها، بی توجهی اعضای خانواده نسبت به هم، بی احترامی و بعد بی مسئولیتی است.

علیرضا وحیدزاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به مشکلات خانواده و بخصوص آسیب‌های کودکان به عنوان مسائل دارای اولویت استان کرمان افزود: مهمترین علت گسست خانواده‌ها بی توجهی اعضای خانواده به هم است.

وی با اشاره به این نکته که در حوزه خانواده نیاز اساسی ما درشرایط کنونی ساخت و ساز نیست، ادامه داد: کمک به رفع نیازهای مددجویان در تکمیل مکان سکونت و ساخت سرویس بهداشتی و دیگر خدمات رفاهی پسندیده و شایسته تقدیر است، اما بررسی‌های کارشناسی ما نشان می‌دهد که علی رغم تصور عموم، اعتیاد و فقر و بیکاری عوامل اول گسست‌های خانوادگی نیست که بتوانیم با مداخله آنها را مدیریت و کنترل کنیم، بلکه عوامل اول مشکلات خانواده‌ها؛ بی توجهی اعضای خانواده نسبت به هم، بی احترامی و بعد بی مسئولیتی است.

وی افزود: متأسفانه مداخله برای کنترل این موارد مشکل تر و هزینه بر تر از موارد فقر واعتیاد و بیکاری است، چون نوع مداخله مؤثر در این موارد، آموزشی و از جنس یادگیری و اغلب فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: زوج‌ها به دلایل متعدد از مشاوره پیش از ازدواج و آموزش مهارت‌های زناشویی غافل می‌شوند و ازدواج می‌کنند و بعد از مدتی این زوجین به علت اینکه از مشاوره پیش از ازدواج و آموزش مهارتهای زناشویی بی بهره بوده اند، دچار تنش و منازعه و عدم رضایت از زندگی زناشویی می‌شوند.

وحیدزاده افزود: بهزیستی به رغم اینکه با بکارگیری حدود ۱۸۰ تشکل و ۱۴۰ مرکز مثبت زندگی در حوزه آموزش‌های عمومی در استان فعال است، اما به دلیل وسعت و پراکندگی جامعه هدف ما در سراسر استان، در این حوزه نیز نیازمند همکاری ومشارکت و یاری گروههای جهادی و مردمی هستیم.

کد خبر ۵۹۲۶۵۴۸




مهمترین علت گسست خانواده ها بی توجهی اعضای خانواده به یکدیگر است

منبع: مــهر
? مهمترین علت گسست خانواده ها بی توجهی اعضای خانواده به یکدیگر است