مهرانپور: استقلال چهار رقیب جدی دارد/ سرمربی سپاهان آرام‌تر از ساپینتو است

محمدرضا مهرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مورد رویارویی استقلال با نفت مسجدسلیمان در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: هیچ دیداری آسان نیست و و بازی با نفت در خانه‌اش مسابقه‌ای دشوار برای آبی‌های پایتخت خواهد بود. در ابتدای فصل هستیم و تیم‌ها هنوز عیار واقعی خود را […]

محمدرضا مهرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مورد رویارویی استقلال با نفت مسجدسلیمان در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: هیچ دیداری آسان نیست و و بازی با نفت در خانه‌اش مسابقه‌ای دشوار برای آبی‌های پایتخت خواهد بود. در ابتدای فصل هستیم و تیم‌ها هنوز عیار واقعی خود را پیدا نکرده‌اند به همین دلیل فاصله صدر جدول با تیم‌های انتهای جدولی هم چندان زیاد نیست. به همین خاطر یکایک تیم‌ها با انگیزه مضاعفی بازی می‌کنند تا امتیازات خوبی به دست آورند و نباید تیمی از پیش خود را برنده بداند. نفت مسجدسلیمان هم در سه بازی اول خود ۴ امتیاز گرفته و به کسب امتیازات خانگی دیدار با استقلال می‌اندیشد تا بتواند به امتیاز ۷ برسد و بالاتر از استقلال ۶ امتیازی بایستد.

وی درباره رفتارهای هیجانی ریکاردو ساپینتو که می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود، بیان کرد: طرز برخورد مربیان بیرون و کنار زمین با یکدیگر متفاوت است و سرمربی پرتغالی استقلال هم برای آنکه به تیمش شوک دهد تا بازی برتری داشته باشند در کنار زمین رفتارهایی بروز می‌دهد که نظیر آن کمتر است. البته که چنین رفتارهایی باید در حد استاندارد باشد و به شکلی رفم نخورد که جریمه‌های کمیته انضباطی را به همراه داشته باشد. نیاز به زمان است تا ساپینتو با خلق و خوی فوتبالیست‌های ایرانی آشنا شود و خواسته‌های هواداران استقلال را بشناسد. همچنین با نوع برخورد مربیان بقیه تیم‌ها آشنا شود و شیوه رفتار در کشورمان را متوجه شود. حرفه‌ای‌گری در مربیگری اهمیت زیادی دارد و نباید سرمربی استقلال کارهایی انجام دهد که نتیجه‌ای معکوس به بار آورد. در کمیان مربیان ایران هم واکنش‌ها یک شکل نیست و این موضوع در مورد مربیان دیگر نقاط دنیا صدق می‌کند. ژوزه مورایس از پرتغال آمده ولی بسیار آرام‌تر از ساپینتو است.

پیشکسوت تیم استقلال درباره مشکلاتی که برای این تیم در خضوض جدا نشدن امیرارسلان مطهری و ثبت نشدن قرارداد کاوه رضایی پیش آمده، عنوان کرد: تمدید قرارداد مطهری در مقطعی رقم خورد که استقلال سرمربی نداشت و دوستانی که در باشگاه حضور داشتند با تصمیم جمعی اقدام به امضای قرارداد جدیدی با مطهری کردند. در ادامه برخورد خوبی با مطهری نشد و به دور از رفتار حرفه‌ای است که عذر بازیکنی را در آستانه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خواست چون او نمی‌تواند در زمان اندک باقیمانده به تیم دیگری برود. از طرفی استقلال نیاز به این همه بازیکن تهاجمی نداشت و در سه بازی که آبی‌ها انجام داده‌اند جای خالی هافبک دفاعی و هافبک بازیساز محسوس است که این مسئله می‌تواند در طول فصل به تیم لطمه بزند. 

مهرانپور درباره بزی‌های دیگر تیم‌های مدعی عنوان کرد: هیچ تیمی حاشیه امنیت دارد و اگر از سوی استقلال رویکرد دقیقی را به این موضوع شاهد باشیم به کسب موفقیت تیم ساپینتو کمک می‌کند. این هفته سپاهان با فولاد خوزستان بازی دارد، پرسپولیس با صنعت نفت آبادان رودررو می‌شود و گل‌گهر سیرجان در خانه مس کرمان بازی خواهد کرد. استقلال باید سه امتیاز مسابقه خود را کسب کند و منتظر امتیاز از دست دادن رقبای اصلی‌اش باشد. قطعاً در دیدارهای دو رقیب استقلال یکی از آنها یا هر دو امتیاز از دست می‌دهند. این احتمال در دیگر بازی‌ها هم وجود دارد و استقلال باید مراقب باشد تا حداکثر امتیازات را کسب کند. پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان را چار رقیب جدی استقلال در مسیر قهرمانی می‌بینم و الیته که تیم‌های مس رفسنجان، تراکتور و ذوب‌آهن نیز تیم‌های خوبی نشان داده‌اند که در صورت دست‌کم گرفتن آنها، امتیازات مهمی از دست‌آبی‌پوشان خارج می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۴۸/




مهرانپور: استقلال چهار رقیب جدی دارد/ سرمربی سپاهان آرام‌تر از ساپینتو است

منبع:آنـــا
? مهرانپور: استقلال چهار رقیب جدی دارد/ سرمربی سپاهان آرام‌تر از ساپینتو است