ملاک اولویت در رسانه، میزان تاثیرگذاری است/ لزوم تقویت آثار هنری

محمد جبارپور گفت: دشمن به سراغ هدف گیری اولویت ها می رود و ملاک اولویت در رسانه، میزان تاثیرگذاری است، هر رسانه ای که به لحاظ کمی و کیفی مخاطب بیشتری داشته باشد در اولویت تحریم رسانه ای دشمن قرار خواهد گرفت. محمد جبارپور در گفتگو با فت فتو؛ گفت: وقتی که بخواهیم در مورد […]

محمد جبارپور گفت: دشمن به سراغ هدف گیری اولویت ها می رود و ملاک اولویت در رسانه، میزان تاثیرگذاری است، هر رسانه ای که به لحاظ کمی و کیفی مخاطب بیشتری داشته باشد در اولویت تحریم رسانه ای دشمن قرار خواهد گرفت.

محمد جبارپور در گفتگو با فت فتو؛ گفت: وقتی که بخواهیم در مورد اثر تحریم رسانه سخن بگوییم،  واضح ترین رخداد تاریخی که همه ما از آن مطلع هستیم واقعه کربلاست، می دانیم که وقتی امام حسین علیه السلام نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد، دشمن به سمت ایشان تیراندازی کرد به این دلیل که نمی خواستند لشکریان متوجه شوند امام اهل نماز است، یعنی دشمن طوری رسانه را تحریم کرده بود که این سی هزار نفر نمی دانستد حتی امام اهل نماز است چه برسد به آنکه معصومیت و حقانیت ایشان  را تشخیص دهند.

مشاور شهردار کرمان در بهینه‌سازی فرایندهای راهبردی افزود: ما در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و این ابزار ارتباطات است که ما را از دیگر نقاط مطلع می کند، شناخت ما از هر واقعه، شی یا سرزمین وابسته به نحوه معرفی آن به ما دارد.

جبارپور گفت: از میان ۱۱۰ میلیارد نفری که تاکنون روی کره زمین زندگی کرده اند فقط ۱۲ نفر به ماه سفر کرده اند و این یعنی ماه را ما به میزان روایت این ۱۲ نفر و مابقی محققین که با تلسکوب و شواهد تحقیق و مدون کرده اند می شناسیم.

این فعال رسانه ای بیان کرد:  ما از آمریکا، کره شمالی، شوروی، قطب جنوب به همان میزان خبر داریم که برای ما روایت شده باشد، اگر این روایت‌ها حقیقی باشد شناخت ما به واقعیت نزدیک است و اگر دروغین باشد شناخت ما از واقعیت فاصله دارد.

جبارپور تاکید کرد: ما را در دنیا به غلط روایت می کنند فقط بخاطر خصومت با اسلام و ایدئولوژی جمهوری اسلامی نیست، بلکه این یک موضوع اقتصادی است که در طول تاریخ همواره می خواستند ایران ضعیف بماند.

مشاورشهردار کرمان تاکید کرد: از آنجایی که رسانه نقش اول را در موفقیت روایت ایفا می کند، حتماً تحریم رسانه و چهره های رسانه ایران چند امتیاژ ویژه برای دشمن و جریان استکبار و همه بدخواهوان ایران رقم خواهد زد.

وی بیان کرد:  دشمن به سراغ هدف گیری اولویت ها می رود و ملاک اولویت در رسانه، میزان تاثیرگذاری است، هر رسانه ای که به لحاظ کمی و کیفی مخاطب بیشتری داشته باشد و مخاطب به آن رسانه اعتماد بیشتری داشته، در اولویت تحریم رسانه ای دشمن قرار خواهد گرفت.

این فعال رسانه گفت: طبیعتاً این در مورد شخصیت های رسانه ای نیز به همین منوال است، با این تفاوت که در موضوع شخصیت، چهره های رسمی بیشتر مورد نظر است، چراکه رسمیت منجر به اعتبار در رسانه و منابع رسانه دارد؛ بنابراین با تحریم چهره های رسمی رسانه ای سعی می کنند در مقابل گسترش شایعات و روایت های دروغ پاسخ مستدل و رسمی وجود نداشته باشد.

وی افزود: اگر رسانه را محدود به ابزارهای متداول آن مثل خبرگزاری ها ببنیم، دستان ما در مقابل قدرت یکپارچه و هماهنگ آنها بالاست و نمی توانیم تحریم آن ها را شکسته و صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم.

جبارپور تصریح کرد: هر چند که سرمایه گذاری دراین خصوص بی تاثیر نیست و می توان با ایجاد پایگاه های رسانه ای با قالب و ظاهر مورد پسند آنها ولی با محتوای غیر مستقیم ما نفوذ رسانه ای را بیشتر کرد.

وی خاطر نشان کرد: ولی یادمان نرود که آنها در رسانه جلودار هستند؛ اما اگر رسانه را بزرگتر ببینیم، رسانه را در تولید آثار هنری همچون سینما، موسیقی و شعر ببینیم، آنگاه راه نفوذ بازتر ازست، هرچند که آنها را نیز به شدت تحت کنترل دارند، اما چنانچه ما بتوانیم فیلم فاخر و ارزشمند عرضه کنیم، مخاطب کم کم سینمای ما را به هرسختی که شده می یابد و دنبال می کند، لذا بهترین نسخه ای که می توانم پیشنهاد بدهم، تقویت آثار هنری موثر در افکار عمومی است، ما باید بیش از پیش بر روی هنر و رسانه سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیام/ تاج الدینی
 




ملاک اولویت در رسانه، میزان تاثیرگذاری است/ لزوم تقویت آثار هنری

منبع:آرمـان
? ملاک اولویت در رسانه، میزان تاثیرگذاری است/ لزوم تقویت آثار هنری