معاون وزیر علوم: رابطه صنعت و پژوهش باید تقویت شود

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران با بیان اینکه رابطه بین صنعت و پژوهش ضعیف است، گفت این رابطه باید تقویت شود.    به گزارش نذیر کرمان از سیرجان، حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ظهر امروز از بخشی از صنایع […]


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران با بیان اینکه رابطه بین صنعت و پژوهش ضعیف است، گفت این رابطه باید تقویت شود.

 

 به گزارش نذیر کرمان از سیرجان، حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ظهر امروز از بخشی از صنایع معدنی شرکت‌های صنعتی و معدنی گل‌گهر بازدید کرد.

زمانیان در جمع برخی مدیران این شرکت اظهار کرد: رابطه پژوهش با صنعت بسیار ضعیف است و ما مجموعه معدنی گل‌گهر را به‌عنوان یک مقصد مترقی انتخاب کردیم تا هم‌افزایی داشته باشیم.

وی افزود : رابطه بین پژوهش و صنعت در کشور باید بیشتر از این باشد و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور در واقع با عنوان الگوی پیش قراول این موضوع است و برای ارتباطات بهتر وقوی‌تر که می‌تواند برای رسیدن به هدف راهگشا باشد.

 زمانیان با بیان اینکه پژوهش به تنهایی ارزش کمی دارد و پژوهش باید در کنار فناوری باشد، گفت:   کشوری موفق است که فعالیت­ چرخه علم آن با پژوهش شروع و با فناوری و محصول خاتمه یابد.

احمد رفیع‌زاده مدیر مجتمع گل‌گهر هم گفت: منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر پیشران تولید مواد اولیه فولاد کشور است و تا ۴۰ درصد مواد اولیه فولاد در این مجموعه تولید می‌شود. به لحاظ زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه انرژی آب، برق و گاز و حوزه منابع انسانی در منطقه در آینده‌ای بسیار نزدیک زنجیره تولید ورق را خواهیم داشت.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت کردیم و حمایت از دانشگاهها و شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است و با این شرکت‌ها و سازمان‌های صنعتی کشور در ارتباط هستیم.

مدیر مجتمع گل گهر از اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در ۵ سال گذشته در حوزه پژوهش و تحقیقات خبر داد و افزود: ۴۵ دانشگاه در ارتباط با ما هستند و با مجموعه صنعتی و معدنی گل‌گهر کار می‌کنند و بالغ بر ۱۳۰ قرار داد تحقیقاتی با این دانشگاه‌ها داریم.

گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش در دانشگاه صنعتی سیرجان

به گفته محمدجواد محمودآبادی رئیس دانشگاه صنعتی سیرجان در این نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی و صنعتی معادن منطقه و بخش‌های صنایع منطقه ویژه اقتصادی و شرکت فناور و دانش بنیان وهمچنین آموزش و پرورش و تحقیقات دانشجویی و دانش آموزی در ۱۵ غرفه محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

 وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری شهرستان امسال با شعار “پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم” به مدت یک هفته برای بازدید دایر است.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب





معاون وزیر علوم: رابطه صنعت و پژوهش باید تقویت شود

منبع: فــارس
? معاون وزیر علوم: رابطه صنعت و پژوهش باید تقویت شود