معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا: کرمان نیازمند پشتیبانی جدی است

کرمان – فت فتو – معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به موقعیت کرمان در این عرصه گفت: در این زمینه این استان نیازمند توجه جدی در حوزه پشتیبانی است. به گزارش خبرنگار فت فتو مصطفی پورکاظم شایسته روز چهارشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان […]

کرمان – فت فتو – معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به موقعیت کرمان در این عرصه گفت: در این زمینه این استان نیازمند توجه جدی در حوزه پشتیبانی است.

به گزارش خبرنگار فت فتو مصطفی پورکاظم شایسته روز چهارشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اقداماتی به منظور بهبود مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور و استان کرمان اجرایی شده است که شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

استان کرمان به علت قرار گرفتن درنزدیکی مرزهای جنوب و شرق با پدیده قاچاق کالا، سوخت و جابه جایی اتباع غیرمجاز بیگانه مواجه است به طوری که هزینه ها و آسیب های زیادی در نتیجه این شرایط متحمل می شود.

به گزارش فت فتو رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار تقویت گلوگاه‌ها را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار ضروری برشمرد و گفت: استفاده از روش های نوین در این زمینه و توسعه زیرساخت ها ضامن موفقیت این حوزه است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: قاچاق های ورودی موضوع تولید و اشتغال را نشانه قرار گرفته و قاچاق خروجی نیز آرامش بازار را تهدید می کند؛ از این رو توجه به این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان کرد: تاکنون مبارزه اساسی، دائمی و اثرگذار با قاچاق کالا و ارز محقق نشده است و باید برنامه مدون دائمی که در درازمدت برای کشور نتیجه‌بخش باشد را در این حوزه  اجرایی کنیم.

بی‌توجهی به فلسفه تشکیل کمیسیون های تخصصی

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه روش های سنتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نتیجه بخشی مورد انتظار را ندارد، گفت: متاسفانه فلسفه تشکیل کمیسیون های تخصصی در کشور رعایت نمی شود زیرا کمیسیون های مختلفی با تعیین مسئولیت های هر یک از دستگاه ها وجود دارد اما تنها چند سازمان به ایفای نقش خود می پردازند.




معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا: کرمان نیازمند پشتیبانی جدی است

منبع: ایرنـا
? معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا: کرمان نیازمند پشتیبانی جدی است