معاون دادگستری خبر داد: گزارش ۱۵ تخلف انتخاباتی در استان کرمان تاکنون

نذیر کرمان/کرمان دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان گفت: تا این لحظه گزارش ۱۵ جرم و تخلف از سوی ماموران فراجا و ضابطان مربوطه اعلام شده و پرونده ها در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد. سیدمهدی قویدل ظهر امروز ۱۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی در […]

نذیر کرمان/کرمان دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان گفت: تا این لحظه گزارش ۱۵ جرم و تخلف از سوی ماموران فراجا و ضابطان مربوطه اعلام شده و پرونده ها در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

سیدمهدی قویدل ظهر امروز ۱۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای وظایف قانونی خود ازشش ماه پیش ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرائم تخلفات انتخاباتی را در استان تشکیل داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۷ ستاد در استان تشکیل و کمیته هایی ذیل این ستاد نیز ایجاد شده است، بیان کرد: تمام برنامه و فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها، مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات رصد می‌شده است.

قویدل بیان کرد: تا روز گذشته ۲۹ پرونده مربوط به جرائم انتخاباتی در سطح استان تشکیل و در حال رسیدگی است.

معاون دادگستری استان کرمان با تبیین اهم تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: تطمیع، تحریک، تهدید برای رای‌گیری یا خرید و فروش رای یا تقلب در رای‌گیری توسط برگزار کنندگان انتخابات و … جزء تخلفات انتخاباتی است و همه این موارد به نامزدها و ستادها و مجریان اعلام کردیم و به ضابطان آموزش داده شده است.

وی با یادآوری توصیه‌هایی که قبلا از طریق پیامک به همه نامزدهای انتخابات اعلام کردند گفت: آخرین توصیه‌ام به کاندیدها این است که مُرّ قانون رعایت و هر نوع اقدام غیرقانونی در بحث تبلیغات و اعلام نتایج انتخابات به جزو مجاری قانونی جرم تلقی می‌شود و هر نوع تخلف در نتیجه رای‌گیری و اعتبارنامه که برای نمایندگان باید صادر شود، موثر خواهد بود و قطعا دستگاه قضایی حتی بعد از انتخابات به جرایمی که قانون تعیین کرده، رسیدگی خواهد کرد.

قویدل در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تا این لحظه گزارش ۱۵ جرم و تخلف از سوی ماموران فراجا و ضابطان مربوطه اعلام شده و پرونده ها در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بیشترین جرم اعلامی مربوط به تبلیغات غیرجاز و خرید و فروش اخذ در کنار شعب اخذ رای بوده است.

وی افزود: با توجه به حضور ماموران امنیتی و انتظامی همه موارد رصد می‌شود و افراد مرتکب دستگیر وتحویل مقامات قضایی شده‌اند.

قویدل تصریح کرد: بیشتر تخلفات در شهرستان‌های استان کرمان صورت گرفته و در مرکز استان تاکنون فقط یک پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام




معاون دادگستری خبر داد: گزارش ۱۵ تخلف انتخاباتی در استان کرمان تاکنون

منبع: ایـسنا
? معاون دادگستری خبر داد: گزارش ۱۵ تخلف انتخاباتی در استان کرمان تاکنون