معاون استاندار کرمان: ابزارهای مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر باید بروزرسانی شود

کرمان – فت فتو – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از بروزرسانی ابزارهای مقابله با مواد مخدر به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه در این بخش نام برد و گفت: حوزه تهدید در بخش مواد مخدر طی سالهای اخیر تغییر یافته لذا می‌طلبد ابزارهای مقابله‌ای این بخش نیز بروز و نو شود. به […]

کرمان – فت فتو – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از بروزرسانی ابزارهای مقابله با مواد مخدر به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه در این بخش نام برد و گفت: حوزه تهدید در بخش مواد مخدر طی سالهای اخیر تغییر یافته لذا می‌طلبد ابزارهای مقابله‌ای این بخش نیز بروز و نو شود.

به گزارش خبرنگار فت فتو، رحمان جلالی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۵ سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر را ابلاغ کردند و در این زمینه وارد آوردن ضربه به بنیه مالی قاچاقچیان مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست.

وی با تاکید بر اینکه در استان کرمان نیز شورای راهبردی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است اظهار داشت: پنج بخش کشت، تولید، حمل و نقل، توزیع و مصرف در کمیته مبارزه با مواد مخدر تدوین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان مصرف مواد مخدر را مادر مشکلات حوزه اجتماعی این استان عنوان و تصریح کرد: سایر معضلات چون کودک و همسرآزاری، طلاق و … ناشی از این معضل هستند.

وی مبارزه و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر را وظیفه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

جلالی همچنین مبارزه ترکیبی و همه جانبه را موثرترین راه مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر دانست و افزود: تجربه نشان داده هرجا مردم به کمک بیایند موفقیت حاصل می شود.

وی مقابله و پیشگیری را ماموریت های کلان در بخش مقابله با مواد مخدر اعلام کرد و اظهار داشت: راهبرد اصلی در حوزه مقابله با مواد مخدر کاهش عرضه است و استان کرمان در این حوزه موفق عمل کرده زیرا در کشفیات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین از معتادین متجاهر به عنوان آخرین مسافران ایستگاه مواد مخدر یاد و تاکید کرد: اقداماتی برای ساماندهی و جمع آوری این افراد در کرمان برنامه ریزی شده که در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی هزینه زیادی در بخش مبارزه با مواد مخدر پرداخت و شهدای زیادی را تقدیم کرده است اما سایر کشورها حتی تحریم های این بخش را نیز حذف نمی کنند.

جلالی با اشاره به تقدیم ۶ شهید در بخش مبارزه با مواد مخدر طی سال گذشته در استان کرمان گفت: کشور ما حدود ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان دارد.

وی گفت: سمن‌های زیادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان فعالیت می‌ کنند که آمارشان طی سال های گذشته افزایش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از برگزاری رزمایش پلیس استان کرمان در راستای برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد.

وی با اشاره به نظر برخی افراد در زمینه آزاد شدن مصرف مواد مخدر در راستای کاهش مصرف گفت: اگر این نظریه درست بود چرا روزانه بر تعداد افراد مصرف کننده سیگار و قلیان اضافه می ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رزمایش عملیاتی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در کرمان به مرحله اجرا در خواهد آمد اظهار داشت: کشفیات مواد صنعتی مخدر در این استان روند افزایشی دارد که به نوعی زنگ خطر به شمار می رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز با اشاره به تقدیم ۶ شهید طی سال گذشته در این استان در حوزه مقابله با مواد مخدر گفت: کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر کشور قرار دارد.

محمدرضا انارکی افزود: چهار گلوگاه عبور مواد مخدر در استان کرمان از جمله مرصاد همواره تحت کنترل قرار دارد و توسعه و تجهیز این ایست بازرسی در دستور کار است.

وی گفت: سه سال است طرح “یاریگران” با هدف پیشگیری از اعتیاد در بین قشر دانش آموز در کرمان در حال اجرا است.

وی با اشاره به هزینه های بالای مبارزه با مواد مخدر در کرمان از رسانه ها خواست خواستار اعتبارات ملی در این حوزه شوند.

به گزارش فت فتو، در تاریخ ۱۷ تا ۲۶ ژوئن سال ۱۹۸۷ اجلاس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق موادمخدر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهر وین تشکیل شد و کشورهای شرکت ‌کننده در این اجلاس سندی به نام C.M.O را تصویب کردند که خط‌ مشی همه‌جانبه اقدامات لازم جهت کنترل موادمخدر را از سوی کشورهای شرکت‌ کننده مشخص می‌کرد و این کشورها را متعهد کرد تا فعالیت‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر را به ‌طورجدی، انجام دهند و ازآنجاکه این سند در روز ۲۶ ژوئن برابر پنجم تیرماه با کسب اکثریت آرا کشورهای شرکت‌ کننده در اجلاس تصویب شد، این روز را به نام روز جهانی مبارزه با موادمخدر نام ‌گذاری کردند.




معاون استاندار کرمان: ابزارهای مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر باید بروزرسانی شود

منبع: ایرنـا
? معاون استاندار کرمان: ابزارهای مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر باید بروزرسانی شود