مصوبات سفر رئیس جمهور در زمینه پروژه‌های عمرانی بافت از سوی متولیان امر پیگیری شود

به گزارش نذیر کرمان؛ صمدالله محمدی با اشاره به کاستی‌ها در زمینه امور عمرانی شهرستان بافت، گفت: باند دوم جاده کرمان – بافت – ارزوئیه – حاجی آباد بیش از  ۱۵ سال پیوست قانونی داشته اما متاسفانه به این پروژه همواره به صورت قطره چکانی منابع اختصاص  می‌یابد. او تاکید کرد: متاسفانه این پروژه بیش […]

به گزارش نذیر کرمان؛ صمدالله محمدی با اشاره به کاستی‌ها در زمینه امور عمرانی شهرستان بافت، گفت: باند دوم جاده کرمان – بافت – ارزوئیه – حاجی آباد بیش از  ۱۵ سال پیوست قانونی داشته اما متاسفانه به این پروژه همواره به صورت قطره چکانی منابع اختصاص  می‌یابد.

او تاکید کرد: متاسفانه این پروژه بیش از ۲ ماه است که هیچ پیشرفتی نداشته و حتی به میزان یک کیلومتر زیر بار ترافیک نرفته است. همچنین پروژه محور بافت به سمت ارزوئیه ۶ الی ۷ سال است که تعطیل است و منتظریم که کار در این بخش آغاز و پیگیری شود.

محمدی با بیان اینکه محور بیدان به روستای کیسان معارض داشته و این بحث برطرف شده و پیمانکار شروع به فعالیت کرده است، گفت: محور دیگری از کیسان تا گردنه کفنوئیه علی رغم تامین اعتبارات و ابلاغ آن، متاسفانه تا به امروز کلید نخورده است. انتظار داریم پیمانکاران قوی را برای این پروژه‌هایی که سال‌های سال مسکوت مانده‌اند و به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده‌اند، انتخاب شود.

این نماینده مجلس با اشاره به چرایی عدم تخصیص اعتبارات به این پروژه‌های عمرانی بیان کرد: در گذشته اعتبارات به این بخش‌ها قطره چکانی بوده است. همچین یکی از دلایل دیگر این است که این محور جاده‌ای پیوست باند دوم دیهوک – کرمان – اروزئیه و حاجی آباد بوده است و تقریبا ۹۰ درصد اعتبارات به سمت محور دیهوک و کرمان سوق پیدا می‌کرد و تنها ۱۰ درصد به شهرستان بافت ابلاغ می‌شد و از این ۱۰ درصد هم تنها ۳ الی ۴ درصد تخصیص پیدا می‌کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان تاکید کرد: با این حال وضعیت امروز ما نسبت به گذشته بهتر است و پیرو سفرهای استانی رئیس جمهور اعتبارت خوبی برای این پروژه‌ها منظور شده است و انتظار داریم مصوبات سفر رئیس جمهور از سوی متولیان امر مورد پیگیری قرار گیرد. به واقع تمام جاده مورد ذکر متاسفانه پر خطر است و حداقل ضرورت دارد ۵۰ کیلومتر از این جاده سریعا مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فعالیت در آن به جلو پیش رود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باند دوم جاده جیرفت -رابر -بافت و سیرجان در سال جاری به میزان ۱۶ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار گرفت و مردم از آن استفاده می‌کنند. همچنین در  منطقه به سمت «قنات ملک» یازده کیلومتر جاده داریم که ۶ کیلومتر ان کلنگ زنی شده است و روی آن کار می شود که انتظار داریم فعالیت‌ها در این بخش‌ها تسریع شود. قطعا تکمیل این پروژه‌ها تاثیر ملی خواهد داشت چراکه شهرستان بافت – رابر و ارزوئیه منطقه گردشگری بوده و می‌تواند به توسعه اقتصادی بیانجامد.

او با بیان اینکه شهرستان رابر زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی است، بیان کرد: از این رو این شهرستان میهمانان مختلفی از کشورهای مختلف و نقاط مختلف ایران دارد و متاسفانه وضعیت جاده‌های ما مناسب نیست.

محمدی با اشاره به مشکلات در بخش جاده‌های روستایی تاکید کرد: در زمینه جاده‌های روستایی طی دو سال گذشته از اداره کل راهداری استان کرمان تشکر می‌کنیم چراکه اقدامات خوبی را انجام داده و پروژه‌های خوبی را در این بخش تعریف کرده است، اما مدتی است که متاسفانه با وجود ابلاغ پروژه‌های جدید به پیمانکاران هنوز فعالیت‌ها در این بخش شروع نشده است. در این بخش یک الی دو پل داریم که ضرورت دارد تکمیل شود. یکی از پل‌ها مربوط به کوچ عشایر شمس‌الدینی است، لذا این عشایر در زمان کوچ نیاز به یک پل دارند که این پل خیلی هزینه ندارد و اگر هم هزینه‌ای داشته باشد، این مردم لیاقت این را دارند که پس از اهدای ۱۱۴ شهید، این پل برای آن‌ها احداث شود.

او تاکید کرد: همچنین ما پل منطقه چیل آباد ارزوئیه را داریم که ارزوئیه را به چیل آباد متصل می‌کند و در زمان باران و سیل قطع ارتباط بسیاری از روستاها وجود دارد که باید رسیدگی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین دورترین روستای ما تا مرکز استان تقریبا ۳۸۰ کیلومتر است و این منطقه کوهستانی است، گفت: برای خریداری و نصب دستگاه «ام. ار. ای» برای این منطقه پیگیری‌های لازم را کرده‌ایم و این دستگاه خریداری شده و در اولویت است و انتظار داریم وزیر مربوطه این موضوع را دستور داده تا انجام کار تسریع شود. شهرستان ارزوئیه علی رغم فاصله‌ای که با مرکز استان دارد هنوز دستگاه ام. آر. ای ندارد و انتظار هست تا با کمک مسئولین این دستگاه به این بخش داده شود.

محمدی بیان کرد: همچنین تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختوابی بافت مشمول اجرای ماده ۲۳ هست که انتظار داریم رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به تائید ماده ۲۳ کمک لازم را داشته باشد.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟












نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف




مصوبات سفر رئیس جمهور در زمینه پروژه‌های عمرانی بافت از سوی متولیان امر پیگیری شود

منبع: بــرنا
? مصوبات سفر رئیس جمهور در زمینه پروژه‌های عمرانی بافت از سوی متولیان امر پیگیری شود