مصرف بنزین در کرمان ۱۴ میلیون لیتر کاهش یافت

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح کُدینگ در استان طی چندماه اخیر گفت که مصرف بنزین در مهرماه نسبت به مردادماه سال‌جاری حدود ۱۴ میلیون لیتر کاهش داشته است. سیدباقر نورالدینی همچنین گفت که مشکل صف‌های طولانی سوخت در جنوب و شرق استان […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح کُدینگ در استان طی چندماه اخیر گفت که مصرف بنزین در مهرماه نسبت به مردادماه سال‌جاری حدود ۱۴ میلیون لیتر کاهش داشته است.

سیدباقر نورالدینی همچنین گفت که مشکل صف‌های طولانی سوخت در جنوب و شرق استان کرمان رفع شده است.

با اجرای طرح کدینگ،کارت‌های سوخت متعلق به پلاک‌های خارج از استان کرمان تنها در جایگاه‌های شناخته شده می‌توانند سوخت‌گیری کنند و این طرح برای مقابله با قاچاق سوخت اجرایی شده است.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان با اشاره به تاثیر اجرای طرح کدینگ بر میزان مصرف بنزین در استان گفت:«روند نزولی مصرف بنزین طی مهرماه نیز ادامه یافت به‌طوری که در این ماه نسبت به مردادماه سال‌جاری حدود ۱۴ میلیون لیتر کاهش مصرف ثبت شد».

نورالدینی افزود:«استان کرمان پس از اجرای طرح کدینگ در شهریورماه سال‌جاری نسبت به مردادماه ۵.۵ تا ۶ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین داشت».

وی با بیان اینکه برخی مشکلات فنی در ورود بعضی کارت‌های سوخت به طرح کدینگ نیز حل شده است،اظهار کرد:«ورود به محدودۀ طرح کدینگ سریع انجام می‌شود،براین اساس متقاضیان پس از مراجعه به نواحی شرکت پخش فراورده نفتی و پس از تکمیل فرم مربوطه می‌توانند به این طرح وارد شوند».

نورالدینی با تشریح مشکلی که در اوایل اجرای طرح برای برخی کارت‌های سوخت رخ داده بود،خاطرنشان کرد:«تیم کارشناسی از تهران آمدند،چندروز در کرمان مستقر شدند و پس از بررسی میدانی متوجه شدیم این پلاک‌ها قبلا در طرح کدینگ دیگر استان‌ها بوده‌اند که در کدینگ کرمان قرار نمی‌گرفتند».

وی گفت:«اکنون این مشکل با طراحی یک برنامه و نصب آن‌ها روی برنامۀ کدینگ جایگاه‌های استان رفع شده و کارت‌های مذکور پس از آن‌که وارد دستگاه می‌شوند،اگر قبلا در فهرست متقاضیان کدینگ استان کرمان قرار گرفته باشند،می‌توانند سوختگیری کنند».

نورالدینی دربارۀ سرانجام تشکیل صف در برخی جایگاه‌های عرضه گفت:«مشکل صف‌ها در جنوب و شرق استان کرمان رفع شده است».

وی با اشاره به علت‌ کاهش صف‌ها اظهار کرد:«با اجرای طرح کدینگ،حجم بسیار زیادی کارت مهاجر کنار رفت و با کاهش مصرف،صف‌ها هم فروکش کرد. در هر مرحله از آغاز این طرح حدود ۱۰ هزار کارت مهاجر حذف شد و این درحالی بود که همان ابتدا با حدود ۵۰ هزار کارت مقابله شد که در کاهش صف‌های مقابل جایگاه‌ها بسیار نقش داشت».

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان بیان کرد:«در بازرسی‌های شرکت نفت مشخص شد در برخی جایگاه‌ها،بعضی افراد،کارت‌های مهاجر غیربومی که داشتند را به کارگران جایگاه می‌دادند و روزانه چندبار از طریق مَشک یا با مراجعۀ مکرر خودرو،سوختگیری می‌کردند که این موضوع سبب شلوغ شدن جایگاه‌ها و تشکیل صف شده بود».

وی ادامه داد:«وضعیت ناوگان ارسال بنزین به جایگاه‌ها نیز البته بهتر شده و ارسال فرآورده به موقع انجام می‌شود که در این زمینه،با وجود مسائل و مشکلات ناوگان سنگین،توقف‌ها به حداقلِ ممکن رسیده است». /پ




مصرف بنزین در کرمان ۱۴ میلیون لیتر کاهش یافت

منبع:خبر کرمان
?

مصرف بنزین در کرمان ۱۴ میلیون لیتر کاهش یافت

:اخبار استان کرمان – اقتصادی