مصرف برق با تغییر ساعت کار ادارات هزار مگاوات کاهش می‌یابد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کاری ادارات بر میزان مصرف برق،گفت:«این طرح به جهت خاموشی وسایل سرمایشی و برقی اضافه،حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت و این رقم معادل مصرف دو تا سه استان […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کاری ادارات بر میزان مصرف برق،گفت:«این طرح به جهت خاموشی وسایل سرمایشی و برقی اضافه،حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت و این رقم معادل مصرف دو تا سه استان کوچک است».

مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به رشد قابل توجه مصرف برق در روزهای اخیر،افزود:«بیشترین مصرف یعنی حدود ۲۷ هزار مگاوات،مربوط به وسایل سرمایشی است و ۵۰ درصد کل مصرف برق کشور هم در بخش خانگی اتفاق می‌افتد. یک‌سوم مصرف برق به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص دارد و مابقی در بخش‌های عمومی،ادارات و تجاری است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری،سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید که پیک مصرف امسال چه عددی را نشان دهد؟؛ اظهار کرد:«آمادۀ رشد ۶ درصدی نسبت به پارسال هستیم که عدد آن به حدود ۷۱ هزار مگاوات خواهد رسید. فکر می‌کنیم بتوانیم ۶۸ تا ۶۹ هزار مگاوات را تامین کنیم».

وی ادامه داد:«بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بخش صنعت،صنایع مکلف به ساخت نیروگاه برای تامین نیاز خود شده‌اند؛ یکی از این واحد‌ها از تیر با ظرفیت ۱۸۳ هزار مگاوات در مدار تولید قرار می‌گیرد. ۶ هزار مگاوات نیز تاکنون به مدار آمده و به طور کلی،قدرت عملی نیروگاه‌ها نسبت به پارسال ۳ تا ۴ هزار مگاوات افزایش داشته است». /پ




مصرف برق با تغییر ساعت کار ادارات هزار مگاوات کاهش می‌یابد

منبع:خبر کرمان
?

مصرف برق با تغییر ساعت کار ادارات هزار مگاوات کاهش می‌یابد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی