مشکل آب شهرک جوپارستان بعد از بهره‌برداری خط انتقال خلیج فارس در کرمان حل می‌شود

نذیر کرمان/کرمان مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: شهرک جوپارستان با مشکل آب مواجه است و طبق آخرین تصمیم‌گیری‌های شوراهای تامین و سازگاری با کم آبی استان، بعد از تامین آب شهر کرمان از خط صنعت(خط انتقال آب خلیج فارس) دو حلقه از چاه‌های آب شهر کرمان را به این شهرک اختصاص می‌دهیم. محسن […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: شهرک جوپارستان با مشکل آب مواجه است و طبق آخرین تصمیم‌گیری‌های شوراهای تامین و سازگاری با کم آبی استان، بعد از تامین آب شهر کرمان از خط صنعت(خط انتقال آب خلیج فارس) دو حلقه از چاه‌های آب شهر کرمان را به این شهرک اختصاص می‌دهیم.

محسن بهره‌مند نماینده اهالی شهرک جوپارستان که صبح امروز ۲۲ آذرماه برای پیگیری حل مشکل آب این شهرک مقابل استانداری کرمان تجمع کرده بودند، به نذیر کرمان گفت: زمین‌های این شهرک حدود ۳۰ سال پیش(سال ۱۳۷۲) با مجوزی که استاندار وقت صادر کرد، به مردم واگذار شد و در محدوده قانونی شهر جوپار قرار دارد و در حال حاضر اشتراک برق و گاز به این منطقه واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه آماده‌سازی زیرساخت‌ها به شهرداری پرداخت شده، تصریح کرد: در این مدت ۳۰ سال هنوز آب به این شهرک اختصاص داده نشده است.

نماینده اهالی شهرک جوپارستان با تاکید بر این‌که با وجود واگذاری زمین‌های دولتی اما خدمات شهری و آب به این شهرک داده نشده، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ پروانه ساختمانی ارائه شده و حدود ۳۴۰ نفر آنها پایان کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اهالی این شهرک تاکنون آب خریداری می‌کردند اما در حال حاضر هر تانکر آب حدود یک میلیون تومان هزینه دارد و مردم مجبور به مهاجرت به حاشیه شهر کرمان و مناطق دیگر شدند.

حمیدرضا فروغی مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان درباره مشکل آب شهرک جوپارستان به خبرنگار نذیر کرمان گفت: شهرک جوپارستان با مشکل آب مواجه است و طبق آخرین تصمیم‌گیری‌های شوراهای تامین و سازگاری با کم آبی استان، بعد از تامین آب شهر کرمان از خط صنعت(خط انتقال آب خلیج فارس) دو حلقه از چاه‌های آب شهر کرمان را به این شهرک اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان می‌رسد، تصریح کرد: بخشی از هزینه خط انتقال آب به شهرک جوپارستان از اعتبارات دولتی تامین می‌شود و بخشی را نیز خود اهالی باید پرداخت کنند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان بیان کرد: در واگذاری اولیه ( شهرداری جوپار واگذار کرده است) در سندها قید شده که هزینه‌های تامین آب برعهده اهالی شهرک است.

به گزارش نذیر کرمان، شهرک جوپارستان در شهر جوپار و فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر کرمان واقع شده است.

انتهای پیام




مشکل آب شهرک جوپارستان بعد از بهره‌برداری خط انتقال خلیج فارس در کرمان حل می‌شود

منبع: ایـسنا
? مشکل آب شهرک جوپارستان بعد از بهره‌برداری خط انتقال خلیج فارس در کرمان حل می‌شود