مستند "پائیز پنجاه سالگی" در کرمان اکران شد

فت فتو/کرمان مستند «پاییز پنجاه سالگی» مستند داستانی است که علاوه بر دوستداران سینمای مستند، مخاطبان عام را نیز در گیر می‌کند. به گزارش فت فتو، محسن اسلام‌زاده(کارگردان) در «پائیز پنجاه سالگی» به سراغ ابعاد ناگفته و کمتر دیده‌شده زندگی و شخصیت سردارحاج قاسم سلیمانی رفته که تفاوت‌هایی با دیگر آثار ساخته شده در این […]

فت فتو/کرمان مستند «پاییز پنجاه سالگی» مستند داستانی است که علاوه بر دوستداران سینمای مستند، مخاطبان عام را نیز در گیر می‌کند.

به گزارش فت فتو، محسن اسلام‌زاده(کارگردان) در «پائیز پنجاه سالگی» به سراغ ابعاد ناگفته و کمتر دیده‌شده زندگی و شخصیت سردارحاج قاسم سلیمانی رفته که تفاوت‌هایی با دیگر آثار ساخته شده در این زمینه دارد.

محور مستند پائیز پنجاه سالگی اقدامات شهید سلیمانی در مواجهه با اشرار و اتفاقاتی است که در آن سال‌ها رخ داده‌اند.

اسلام‌زاده در مستند «پائیز پنجاه سالگی» تلاش کرده فارغ از نگاه احساسی، شعارزده و ژورنالیستی ابعاد تازه‌ای از بینش، رفتار و سیاست‌های سردار حاج قاسم سلیمانی را به نمایش درآورد.

مستندساز، نقش و حضور سردار سلیمانی را به نحوی زیرپوستی اما تاثیرگذار در سامان‌بخشی به منطقه جنوب‌شرق کشور و نیز روایت نجابت مردم شریف و ضداستعماری آن بخش از جغرافیای کشورمان را به تصویر کشیده است.

به گزارش فت فتو، این مستند به روزهای ابتدایی دهه ۷۰ پرداخته است که در آن دوران تعداد زیادی از ائمه جمعه منطقه نامه‌ای به مقام معظم رهبری می‌نویسند و درخواست سر و سامان دادن به اوضاع امنیتی و پایان دادن به اقدامات ضدامنیتی اشرار را مطرح می‌کنند. حاج قاسم آن زمان فرمانده سپاه ثارالله کرمان بود.

بعد از این اتفاق حاج قاسم به عنوان فرمانده قرارگاه قدس سپاه در منطقه جنوب‌شرق کشور که شامل جنوب خراسان بزرگ، کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان می‌شد، منصوب می‌شوند.

«پائیز پنجاه سالگی» روایت سردار شهید مدافع حرم، محمد جمالی از برقراری امنیت در منطقه جنوب شرق در رکاب حاج قاسم است.

این مستند برنده جایزه “سرباز وطن”، “تندیس نقره ای شهیدآوینی” و “بهترین گفتار متن” از جشنواره سینما حقیقت است.

محمد نصرت خوارزم نویسنده و محسن اسلام زاده کارگردان این مستند هستند.

انتهای پیام




مستند "پائیز پنجاه سالگی" در کرمان اکران شد

منبع: ایـسنا
? مستند "پائیز پنجاه سالگی" در کرمان اکران شد