مرکز درمان ناباروری در بافت و زرند راه‌اندازی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری سطح دو در بافت ایجاد می‌شود، از استقرار متخصص زنان و زایمان در این شهر خبر داد و گفت: در مراحل اولیه برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری زرند هستیم. بیژن احمدی امروز در گفت‌و‌گو با نذیر کرمان در کرمان اظهار کرد: سه […]


معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری سطح دو در بافت ایجاد می‌شود، از استقرار متخصص زنان و زایمان در این شهر خبر داد و گفت: در مراحل اولیه برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری زرند هستیم.

بیژن احمدی امروز در گفت‌و‌گو با نذیر کرمان در کرمان اظهار کرد: سه سطح مرکز ناباروری را در استان کرمان داریم که شهرستان‌های میانی مانند بافت، زرند و شهربابک مراکز سطح دو هستند و خدمات نیمه‌تخصصی و تخصصی را انجام می‌دهند.

وی از مراکز درمان ناباروری بیمارستان افضلی‌پور و نجمیه شهر کرمان به‌عنوان مراکز دولتی و خصوصی سطح سه نام برد که خدمات فوق‌تخصصی و پیشرفته را به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: مرکز درمان ناباروری بیمارستان افضلی‌پور کرمان پیشرفت‌های خوبی دارد و سه فوق تخصص نازایی، ارولوژی و جنین‌شناس در این مجموعه مشغول به‌کار هستند و فضای مناسبی برای خدمات درمان ناباروری ازجمله فرزیز اسپرم و تخمک دارد.

احمدی در پاسخ به این پرسش نذیر کرمان که پرسید، با توجه به کمبود فضای فیزیکی در مرکز درمان ناباروری بیمارستان افضلی‌پور که مشکلاتی را برای زوج‌های نابارور ایجاد می‌کند، آیا توسعه این فضا در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: بیمارستان افضلی‌پور ساختار منسجمی ندارد و ما خودمان جدای از ساختمان‌های اصلی این بیمارستان،  فضای فیزیکی را گسترش می‌دهیم و مشکلاتی برای پروانه ساخت داریم.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با توسعه مراکز ناباروری در شهرستان‌ها از ارجاع بیماران به شهر کرمان جلوگیری کنیم تا هم مردم با مشکلات کمتری برای رفت و آمد مواجه شوند و هم اینکه با کمبود فضای فیزیکی مواجه نشویم.

احمدی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری سطح دو در بافت ایجاد می‌شود از استقرار متخصص زنان و زایمان در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در مراحل اولیه برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری زرند هستیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





مرکز درمان ناباروری در بافت و زرند راه‌اندازی می‌شود

منبع: فــارس
? مرکز درمان ناباروری در بافت و زرند راه‌اندازی می‌شود