مرغ در کرمان بی سر و صدا اوج گرفت

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمان کمبود و گرانی مرغ در استان را نتیجه عوامل مختلفی دانست و گفت: بزرگترین مشکل در استان این است که کرمان در تولید مرغ خودکفا نیست. نذیر کرمان کرمان/ آمنه شهریارپناه: اگر طی چند روز گذشته به مرغ فروشی‌ها سر زده باشید یا یخچالشان خالی است، یا فقط […]


معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمان کمبود و گرانی مرغ در استان را نتیجه عوامل مختلفی دانست و گفت: بزرگترین مشکل در استان این است که کرمان در تولید مرغ خودکفا نیست.

نذیر کرمان کرمان/ آمنه شهریارپناه: اگر طی چند روز گذشته به مرغ فروشی‌ها سر زده باشید یا یخچالشان خالی است، یا فقط مرغ قطعه‌بندی دارند یا مرغ را گران عرضه می‌کنند، کمبود مرغ از یک طرف و گرانی آن از طرف دیگر صدای برخی شهروندان را درآورده و بسیاری از آنها گلایه‌های خود را به نذیر کرمان آوردند.

این موضوع را پیگیر شدیم و معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با نذیر کرمان، کمبود و گرانی مرغ در استان را نتیجه عوامل مختلف دانست و اظهار داشت: کرمان ۳۰ درصد نیاز روزانه خود را از خارج از استان تامین می‌کند که سبب به هم خوردن برنامه‌ریزی‌ها می‌شود.

کرمان روزانه ۳۰ تن کمبود تولید دارد

شاکری اضافه کرد: بیشتر خرید ما از استان‌های یزد و خراسان‌جنوبی است و آنها گاهی در تامین کوتاهی کرده و گاهی هم در جوجه‌ریزی‌ها اولویت را برای مردم استان‌های خودشان می‌گذارند و گاهی هم مجوز حمل‌ونقل مرغ را نمی‌دهند، ۳۰ تن کمبود تولید در روز میزان زیادی است و در تلاش هستیم تا با ساز و کارهایی آن را کم کنیم.

وی از تلاش برای بازگرداندن مرغداری‌ها به چرخه کامل تولید سخن به میان آورد و عنوان داشت: برخی مرغداری‌ها به اندازه ظرفیت خودشان تولید نمی‌کنند، سعی داریم با راهکارهایی آن‌ها را به تولید صد درصدی برسانیم.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی، پهناور بودن استان کرمان را یکی دیگر از دلایل کمبود مرغ در استان خواند و با تاکید بر اینکه جنوب استان مرغ مصرفی خود را از شمال استان تامین می‌کند، گفت: صنعت مرغداری در ۷ شهرستان جنوبی رونق چندانی ندارد، البته این منطقه در حال راه‌اندازی یک واحد تولیدی است تا بتواند پاسخگوی بخشی از نیازهای جنوب استان باشد، ضمن اینکه حمل‌ونقل هم به مشکلات افزوده است.

برای مرغداری‌ها تسهیلات فراهم می‌شود

وی گرانی نهاده‌های دامی را از دیگر دلایل گرانی مرغ در سطح استان برشمرد و با اشاره بر افزایش سه برابری قیمت سویا و ذرت، خاطرنشان کرد: از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی سعی داریم

تسهیلاتی را فراهم و سرمایه در گردش را تقویت کنیم.

قطعه‌بندی در مرغداری‌ها تخلف است

وی قطعه‌بندی مرغ در مرغداری‌ها را تخلف دانست و با اشاره به اینکه این موضوع یکی از معضلات در حوزه تامین و توزیع مرغ استان است، گفت: این موضوع را از طریق تنظیم بازار و اداره بازرسی و نظارت دنبال می‌کنیم.

قیمت عادلانه و توزیع منظم در بازار مرغ خواست عموم مردم است که امیدواریم دولت بیش از گذشته به حل مشکلات پرداخته و با برنامه‌ریزی دقیق در راستای کاهش دغدغه مردم قدم بردارد، موضوعی که معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی نیز به آن اشاره کرد و گفت: به سمت بهبود وضعیت پیش می‌رویم، اما مشخص نیست این اوضاع چه زمانی جمع می‌شود.

به گزارش فارس، اوضاع مرغ به اندازه سالیان گذشته درهم و برهم نیست، اما از دولت پرتلاش سیزدهم انتظار می‌رود روند رو به بهبود را سرعت ببخشد تا کرمان بتواند مسیر خودکفایی در حوزه مرغ را طی کند.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





مرغ در کرمان بی سر و صدا اوج گرفت

منبع: فــارس
? مرغ در کرمان بی سر و صدا اوج گرفت