مردم در کوتاه ترین زمان ممکن کودکان خود را واکسینه کنند

کرمان – مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع بالای امیکرون در کودکان گفت: مردم باید در اسرع وقت کودکان ۵ تا ۱۲ سال را واکسینه کنند. حسین صافی زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: در حالی که مردم را به تزریق واکسن دز سوم دعوت می‌کردیم اما سرایت بالای امیکرون در […]

کرمان – مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع بالای امیکرون در کودکان گفت: مردم باید در اسرع وقت کودکان ۵ تا ۱۲ سال را واکسینه کنند.

حسین صافی زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: در حالی که مردم را به تزریق واکسن دز سوم دعوت می‌کردیم اما سرایت بالای امیکرون در بین کودکان نشان داد که تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۱۲ سال از اهمیت بالایی برخوردار است اما متأسفانه روند واکسیناسیون کند است و خانواده‌ها در این خصوص همکاری لازم را ندارند.

وی گفت: واکسن‌های موجود برای کودکان پس از بررسی‌های علمی مستند و قابل استناد معرفی شده‌اند کمترین عوارض و بالاترین بازدهی را دارند.

وی افزود: متأسفانه کودکان کمترین میزان ماسک را استفاده می‌کنند اما بالاترین درگیری را دارند با این وجود فقط ۱۲ درصد از کودکان واکسن زده‌اند.

صافی زاده افزود: تا هفته قبل شاهد درگیری بالای کودکان با امیکرون بودیم و طی هفته جاری شاهد افزایش آمارهای مرگ و میر بین کودکان هستیم.

مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: میزان شیوع کرونا بسیار بالاست به طوری که در زمان کوتاهی به آمار قابل توجهی از بیماران بستری و سرپایی رسیده‌ایم.

وی از سرایت پذیری بسیار بالای امیکرون گفت و افزود: سرایت بیماری در خانواده‌ها بسیار بالاست و از مردم می‌خواهیم جدا از دورهمی و حضور در تجمع‌ها به خصوص برای کودکان خودداری کنند.

وی تاکید کرد که امیکرون به هیچ عنوان سرماخوردگی نیست و به سادگی جان مبتلایان را می‌گیرد.

کد خبر ۵۴۲۹۲۸۴




مردم در کوتاه ترین زمان ممکن کودکان خود را واکسینه کنند

منبع: مــهر
? مردم در کوتاه ترین زمان ممکن کودکان خود را واکسینه کنند