مراسم سخنرانی مذهبی ایام فاطمیه در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، به مناسبت ایام فاطمیه ویژه‌‌برنامه‌ سخنرانی مذهبی و روضه‌خوانی با حضور کارکنان جهاددانشگاهی کرمان امروز، چهارم دی‌ماه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رضوانی، از سخنرانان مذهبی در این مراسم گفت: حضرت زهرا(س) شخصیت بزرگی بودند که در […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، به مناسبت ایام فاطمیه ویژه‌‌برنامه‌ سخنرانی مذهبی و روضه‌خوانی با حضور کارکنان جهاددانشگاهی کرمان امروز، چهارم دی‌ماه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رضوانی، از سخنرانان مذهبی در این مراسم گفت: حضرت زهرا(س) شخصیت بزرگی بودند که در قرآن مورد ستایش قرار گرفته و در احادیث قدسی نیز ایشان را مثال زده‌اند. پیامبر اکرم(ص) درباره ایشان می‌فرمایند «فاطمه (س) پاره تن من است، هر کس فاطمه(س) را اذیت کند، مرا اذیت کرده و هر کس مرا اذیت کند، خدا را اذیت کرده است».

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در حدیث شریف کساء در محوریت قرار دارند و باطن سوره‌های کوثر، فتح و نور نیز ایشان هستند، افزود: مهدی موعود(عج) می‌فرمایند «مادر من فاطمه زهرا(س) الگوی حسنه‌ای هستند». بنابراین اگر به سیره ایشان توجه کنیم می‌بینیم که ایشان چه زندگی نورانی داشتند و چگونه با همسر، فرزندان، پدر، مؤمنان، همسایگان و … رفتار می‌کردند و این رفتارها باید الگویی به تمام معنا برای مؤمنان باشد.

حجت‌الاسلام رضوانی با بیان اینکه در قرآن کریم الگوهای عام، خاص و اخص مورد توجه هستند، گفت: راستگویان، الگوی عام هستند. حضرت مریم، اسماعیل و سایر پیامبرانی که نام آنها در قرآن آمده، الگوی خاص و رسول اکرم‌(ص) و حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگوهای اخص معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به رفتار پیامبر(ص) هنگام دیدن حضرت زهرا‌(س)، گفت: خداوند دو خانواده را در قرآن به شکل ویژه مطرح کرده است؛ یکی خانواده حضرت زکریا است که در آیه ۹۰ سوره انبیا به سه خصوصیت این خانواده یعنی سبقت در کار خیر از یکدیگر، خواندن خداوند بین خوف و رجاء و خشوع زیاد نزد خداوند متعال اشاره شده است.

این سخنران مذهبی گفت: دومین خانواده، خانواده حضرت زهرا‌(س) است که در آیات ۷ تا ۱۰ سوره انسان در مورد ویژگی‌های این خانواده نکاتی آورده شده است. آنها به نذر وفا مى‌کنند و از روزى که شرش فراگیر است(قیامت) مى‌ترسند. غذاى خود را به بینوا، یتیم و اسیر مى‌دهند و مى‌گویند ما براى رضاى خدا به شما طعام مى‌دهیم و از شما پاداش و تشکرى نمى‌خواهیم.

 

انتهای پیام




مراسم سخنرانی مذهبی ایام فاطمیه در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? مراسم سخنرانی مذهبی ایام فاطمیه در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد