مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان برگزار شد

فت فتو/کرمان مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در نشست هم‌اندیشی روسای مراکز آموزش عالی استان کرمان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. به گزارش فت فتو، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم گفت: آنچه در دانشگاه‌ها مهم است، درخصوص حوزه‌های آموزشی است که […]

فت فتو/کرمان مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در نشست هم‌اندیشی روسای مراکز آموزش عالی استان کرمان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش فت فتو، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم گفت: آنچه در دانشگاه‌ها مهم است، درخصوص حوزه‌های آموزشی است که به وضعیت خوبی رسیده‌اند و از آنجایی که آموزش مکمل همه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و فعالیت‌هایی است که محصول دانش‌بیان مربوط می‌شود، باید با بازنگری در سرفصل‌ها و پایان‌نامه‌ها بتوانیم در زمینه مسائل و نیازهای جامعه حرکت کنیم.

دکتر حسین اکبری‌فرد افزود: با دیدگاه‌های مثبتی که در وزارت علوم است و تمامی دانشگاه‌ها در خصوص فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند، باید دانشگاه‌ها به روزتر و به نسل جدید تبدیل شود.

در ادامه دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهم‌ترین راهبرد در این وزارتخانه را تکمیل و توسعه تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری دانست و افزود: تمامی دانشگاه‌ها و موسسات باید در زمینه تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری تلاش مضاعف داشته باشند.
وی  درخصوص تاسیس پردیس علم و فناوری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر پردیس دانشگاهی در دانشگاه‌ها به مدت دو سال فعالیت داشته باشد در کمیسیون و شورای گسترش مجوز پارک علم و فناوری دانشگاهی دریافت می‌کند.

در ادامه این جلسه دکتر محمدرضا سپهوند رئیس سابق پارک علم و فناوری کرمان ضمن ارائه گزارش از عملکرد در دوره ریاست خود، به موانع موجود در راه اکوسیستم فناوری استان پرداخت و خواستار اتحاد بیشتر مدیران آموزش عالی استان کرمان در حوزه فناوری شد.

در پایان دکتر فرشید کی‌نیا رئیس جدید پارک علم و فناوری کرمان خواستار وحدت بیشتر روسای مراکز آموزش عالی استان با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه و استفاده از تجارب افراد با تجربه شد.

انتهای پیام




مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان برگزار شد