مدیرکل کار کرمان: جریانی هدفمند حوزه تعاون را در جامعه تخریب کرده است

کرمان- فت فتو- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: براساس قانون باید بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در حوزه تعاون شکل گیرد اما به نظر می آید یک جریان هدفمند حوزه تعاون را در اذهان عمومی جامعه تخریب کرده است. به گزارش فت فتو، محمدرضا مصباح روز دوشنبه در نشست خبری […]

کرمان- فت فتو- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: براساس قانون باید بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در حوزه تعاون شکل گیرد اما به نظر می آید یک جریان هدفمند حوزه تعاون را در اذهان عمومی جامعه تخریب کرده است.

به گزارش فت فتو، محمدرضا مصباح روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و تعاون افزود: در کشور هزاران شرکت تعاونی با موفقیت در حال فعالیت هستند و نقش خود را بخوبی ایفا می کنند اما بعضا سه تا ۱۰ تعاونی که مشکل دار هستند به عنوان شناسنامه تعاون هر شهر و استان معرفی و متاسفانه همین تعاونی‌های مشکل‌دار نماد تعاونی ها می‌شوند و مردم را نسبت به حضور در تعاونی ها دلسرد می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: اگر به حوزه تعاون بها داده شود گره گشای بسیاری از گره های کور اقتصادی کشور مانند اشتغال و مسکن می تواند باشد.

مصباح بیان داشت: در استان کرمان پنج هزار و ۳۷۹ شرکت تعاونی فعال داریم که برای ۶۳هزار و ۷۰۱نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

وی مجموع سرمایه گذاری فعلی تعاونی ها را حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی با هزار و ۱۰۳ تعاونی، در حوزه خدمات هزار و ۱۶۴ مورد و در حوزه صنعتی با ۹۳۶ تعاونی فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: بیشترین تعاونی های استان در شهرستان‌های کرمان با هزار و ۶۶۸ تعاونی، جیرفت با ۴۸۱ تعاونی و بافت با ۴۴۲ تعاونی وجود دارد.

وی از تشکیل ۱۱۷ تعاونی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون خبرداد و گفت: این تعداد تعاونی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی برای چهار هزار و ۱۲۹ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

مصباح خاطرنشان کرد: صادرات توسط شرکت های تعاونی استان کرمان در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۱ میلیون دلار بود که در سال گذشته به ۷۲ میلیون دلار افزایش یافت و نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به آموزش پنج هزار و ۲۹۸ تعاونی در استان طی سال گذشته گفت: بر روی ۲هزار و ۸۲ تعاونی نظارت و مشکلات ۵۲ تعاونی مشکل دار را رسیدگی و ۶۳ تعاونی را حسابرسی کردیم.

وی از برگزاری جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان در ۱۲ شهریورماه جاری در استان خبرداد و گفت: در این جشنواره از ۶ تعاونی برتر تقدیر می‌شود.

مصباح با بیان اینکه همزمان با هفته تعاون ۱۴۶ واحد مسکونی کارکنان تعاونی مسکن مس افتتاح می شود اظهارداشت: طی سال گذشته ۱۲۲ درصد تعهد اشتغال استان کرمان اجرایی شده است و امسال نیز تلاش می شود که این مهم در استان محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان کرمان گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال قبل کاهش داشته و بالغ بر نیمی از این افراد نیر مربوط به معدن آسمینون منوجان هستند.

مصباح تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند را ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان عنوان کرد و افزود: از این تعداد بیش از هزار نفر مربوط به کارگران بیکار شده معدن آسمینون منوجان هستند.

به گزارش فت فتو خلع ید بهره برداری معدن آسمینون واقع در شهرستان منوجان به تصویب شورای عالی معادن رسیده و مراحل اداری خود را برای واگذاری به بهره بردار واجد شرایط طی می کند.




مدیرکل کار کرمان: جریانی هدفمند حوزه تعاون را در جامعه تخریب کرده است

منبع: ایرنـا
? مدیرکل کار کرمان: جریانی هدفمند حوزه تعاون را در جامعه تخریب کرده است