مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کرمان منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی رضا حافظی به سمت سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان منصوب شد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، جلسه تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی استان کرمان ظهر امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی […]

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی رضا حافظی به سمت سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان منصوب شد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، جلسه تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی استان کرمان ظهر امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس و عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه نیاز به مسکن بحث همه مردم است، اظهار داشت: متاسفانه در این شرایط اجاره بها و نداشتن مسکن بسیار مشکل آفرین است.

وی با اشاره به اینکه از طرح‌های اجرای مسکن در استان کرمان حمایت می‌کنیم و در جلسات شورای مسکن استان نیز پیگیر هستیم، گفت: روزمرگی در ادارات قابل قبول نیست و باید از بروکراسی اداری در دستگاه‌های اجرایی کاسته شود.

علی حاجی‌زاده مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها ماموریت‌های متنوعی دارد، اظهار داشت: یکی از وظایف این وزارتخانه ساخت راه‌های اصلی و فرعی است.

وی با اشاره به اینکه کرمان استانی پهناور است و به واسطه موقعیت جغرافیایی استان ضرورت احداث راه‌ها و توسعه آن بسیار اهمیت دارد، گفت: ۵۶۰ کیلومتر باقیمانده شبکه بزرگراهی در استان کرمان است که به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان اعتبار خوبی برای احداث راه‌های استان اختصاص داده شده، ادامه داد: این اعتبارات هنوز واریز نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۸ پروژه راهسازی در استان کرمان در حال فعالیت است که فرآیندهای مختلفی را طی کردند، گفت: ۱۴۷ کیلومتر آن قرارداد شده و در سه سال گذشته ۱۳۰ کیلومتر آن احداث شده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر سیرجان تصویب شده است، افزود: دو شهر جدید در استان کرمان در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در حال احداث است و مطالعات ایجاد شهرک‌های جدید ذیل شهرهای کرمان و بم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰ هزار هکتار از اراضی دولت در سه سال اخیر تثبیت مالکیت شده است که نتیجه تلاش همکارانم در یگان حفاظت است، بیان کرد: ۱۰۷ هکتار واگذاری اراضی را در سه سال گذشته داشتیم که به صورت اجاره به شرط تملیک انجام شده است.

افتتاح نخستین واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان
۹۰درصد شرکت‌های تعاونی مسکن استان کرمان واحد‌های مسکونی را به‌موقع تحویل دادند
احداث ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان آغاز شد

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان در حال اجرا است و این طرح نیازمند یاری تمام دستگاه‌ها است، گفت: در شمال استان ۱۳۰ هزار واحد مسکن باید ساخته شود و تا امروز برای بالغ بر ۸۰ هزار واحد تامین زمین شده که در ۱۶۱ شهر حوزه شمال استان است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی پروژه‌ها به سقف هشتم رسیدیم که پیشرفت بسیار خوب است، ادامه داد: سیاست دولت است که در شهرهایی که زمین وجود دارد، این واحدها به صورت ویلایی و تک واحدی ساخته شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در بافت تاریخی محدودیت ارتفاع داریم و سرمایه‌گذاران تمایلی برای حضور در این منطقه از شهر ندارند، گفت: حدود ۵۰۰ هکتار از شهر کرمان، بافت تاریخی است که محدودیت ارتفاع دارد.

به گزارش تسنیم، پس از استعفای علی حاجی‌زاده، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان رضا حافظی طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/۵۱۱/




مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کرمان منصوب شد

منبع: تسنــیم
? مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کرمان منصوب شد