ماجرای یک زندانی که از شهیدسلیمانی یادگرفت «مَشتی» باشد

کرمان – فت فتو – مراسم پایانی جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم که به میزبانی کرمان و توسط سازمان زندان‌ها برگزار شده حاوی نکات مختلفی بود از جمله اشاره به دلنوشته یک زندانی که نوشته بود از حاج قاسم یادگرفته مَشتی باشد. به گزارش فت فتو، این مراسم درحالی روز چهارشنبه در […]

کرمان – فت فتو – مراسم پایانی جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم که به میزبانی کرمان و توسط سازمان زندان‌ها برگزار شده حاوی نکات مختلفی بود از جمله اشاره به دلنوشته یک زندانی که نوشته بود از حاج قاسم یادگرفته مَشتی باشد.

به گزارش فت فتو، این مراسم درحالی روز چهارشنبه در محل گلزارشهدای کرمان و از جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با معرفی نفرات برگزیده برگزار شد که برخی سخنرانان به بیان برخی مصداق ها و خاطرات از ارتباط قلبی برای مددجویان زندان ها با حاج قاسم سخن گفتند و تاکید کردند که با ترویج الگوهای مکتب حاج قاسم و تبیین ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار در زندان ها می توان به تغییر برخی الگوهای رفتاری آنان نیز امیدوار بود.

نخستین جشنواره آثار هنری مکتب حاج قاسم ویژه مددجویان زندانی، کارکنان زندان ها و سربازان این نهاد در سراسر کشور به میزبانی اداره کل زندان های کرمان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور که در مراسم پایانی این جشنواره حاضر شده بود با اشاره به دلنوشته یکی از زندانیان در یکی از شهرهای کشور مبنی بر اینکه «دنیا به من یاد داد وحشی باشم و حاج قاسم به من یاد داد مشتی باشم» عنوان کرد: پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه زندان هاه باید به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شود، تلاش داریم که از مفاهیم و الگوهای مکتب حاج قاسم در اجرای برنامه ها در زندان ها بهره بگیریم.

حمیدرضا عزیزیان در ادامه همچنین با اشاره به چگونگی شکل گیری ایده سازمان زندان ها برای ترویج مکتب سردار سلیمانی در بین مددجویان به منظور ایجاد زمینه اصلاح و تربیت آنها عنوان کرد: این ایده ابتدا از زندان تهران آغاز شد.

وی افزود: در یکی از بازدیدهای رئیس سازمان زندان ها از بند جرائم سخت این زندان، بریده روزنامه ای از عکس سردار سلیمانی در کنار تخت یکی از مددجویان در حالی که عکس دو فرزندش در زیر آن نصب شده بود، توجه ایشان را جلب کرد.

عزیزیان ادامه داد: این مددجو در گفت و گویی اظهارداشت «تاکنون حبس می کشیدم و از روزی که شهادت حاج قاسم را به من  خبر دادند تعصبش را می کشم» و این موضوع بیانگر نقش مکتب سردار سلیمانی در اصلاح و تربیت مددجویان زندان ها بود.

به گزارش فت فتو اشاره این مسئول سازمان زندان ها به رویدادی است که ۱۸ مرداد سال جاری توسط رئیس سازمان زندان ها خبری شد؛ محمدمهدی حاج مهدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با انتشار تصویری از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که دو زندانی در زندان رجایی شهر به اتاق خود نصب کرده بودند، نوشت: سید شهدای مدافع حرم که در حیات مبارکش دست گیر بشریت بود، دست گیر زندانیان هم هست.

وی همچنین با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشته بود: «سید شهدای مدافع حرم که در حیات مبارکش دست گیر بشریت بود، دست گیر زندانیان هم هست؛ این تصاویر را دو زندانی که محکوم به قتل و آدم ربائی بودند به دیوار اتاقشون در زندان رجائی شهر زده بودند. جالب بود؛ بالای عکس بچه هاشون و جلوی چشم هاشون…:»

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها درادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از راهکارهای فرهنگی مهم و اثربخش در زندان، ترویج فرهنگ شهداست اظهارداشت: شهادت در نسل سوم و چهارم انقلاب بار دیگر معجزه خود را به همه ما نشان داد و نمونه بسیار خوب آن حضور گسترده مردم در آیین تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

عزیزیان با تاکید بر این مطلب که همه خوبی ها در مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، عنوان کرد: شهید سلیمانی در دل ها نفوذ کرده بود و در این عرصه نخستین جشنواره هنری مکتب حاج قاسم در سطح کشور و به میزبانی استان کرمان برگزار شد که قریب سه هزار اثر به این جشنواره رسید.

وی با اشاره به این مطلب که برای نخستین بار در کشور از سال قبل تشییع شهید گمنام را داخل زندان ها داریم گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره مکتب حاج قاسم را در کرمان راه اندازی کردیم و دور دوم جشنواره آثار هنری مکتب حاج قاسم از امروز آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا دومین سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

روایتگری درباره خاطرات سردار سلیمانی، نواختن زنگ آغاز و رونمایی از پوستر دومین مرحله جشنواره آثار هنری مکتب حاج قاسم و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم از دیگر بخش های این برنامه فرهنگی بود.




ماجرای یک زندانی که از شهیدسلیمانی یادگرفت «مَشتی» باشد

منبع:ایرنـا
? ماجرای یک زندانی که از شهیدسلیمانی یادگرفت «مَشتی» باشد