لزوم تأسیس کلینیک سلامت روان ویژه بانوان در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ضرورت دارد در استان کرمان مراکز معاضدت حقوقی، مشاوره‌ای و مددکاری و کلینیک سلامت روان ویژه خانم‌ها ایجاد شود. به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ضرورت دارد در استان کرمان مراکز معاضدت حقوقی، مشاوره‌ای و مددکاری و کلینیک سلامت روان ویژه خانم‌ها ایجاد شود.

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی گفت: طرح آسیب‌های مرتبط با خشونت‌های رفتاری و کلامی در دستور کار کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

قویدل افزود: در سال جاری طبق دستورالعمل و پس از مشخص شدن اعضای کارگروه، در شورای سیاست‌گذاری شورای فرهنگ عمومی این موضوع مصوب شده است.

وی ادامه داد: اعضای کار گروه فرهنگی ـاجتماعی شورای فرهنگ عمومی با یک عضو سازمان مردم نهاد در مجموع ۱۲ نفر هستند و طرح در دستور کار نیز با موضوع کاهش خشونت است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در کنار سایر دستگاه‌ها در این حوزه فعالیت‌هایی را انجام داده و اکنون بایستی همگی همسو این طرح را پیش ببریم.

این مقام قضایی بیان کرد: در اولویت‌های جلسه ۲۳۵ شورا یکی از اولویت‌ها کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، پیشگیری از حاشیه‌نشینی و خشونت است و با توجه به اینکه خشونت علت و نیز معلول بسیاری از آسیب‌ها محسوب می‌شود به عنوان طرح و برنامه اصلی کارگروه اعلام شده است.

قویدل یادآور شد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌ها و طرح مبارزه با خشونت‌های رفتاری، این طرح در کمیته سیاست‌گذاری به تصویب رسیده و عنوان اصلی آن «طرح آسیب‌های مرتبط با خشونت‌های رفتاری و کلامی» به‌ویژه خشونت علیه زنان و کودکان است که اقتضا دارد اعضای کارگروه با توجه به وضعیت موجود علل و عوامل افزایش خشونت و نیز راهکارهای کاهش و پیشگیری از آن و سهم هر یک از دستگاه‌ها را شناسایی و اعلام کند تا به شورای فرهنگ عمومی ارسال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی که از مصادیق خشونت به شمار می‌رود، بعد از سرقت دومین اتهام و جرم در استان است، گفت: همه اعضای این کارگروه از اساتید و صاحب ایده هستند و باتوجه به آیین نامه باید هر ماه یک جلسه برگزار و گزارش عملکرد نیز هر سه ماه اعلام شود، درواقع کار گروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی سهم هریک از دستگاه‌ها را مشخص و تقسیم کار می‌کند

قویدل در پایان تأکید کرد: نیاز است در استان کرمان مراکز معاضدت حقوقی، مشاوره‌ای و مددکاری و کلینیک سلامت روان ویژه خانم‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام




لزوم تأسیس کلینیک سلامت روان ویژه بانوان در کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? لزوم تأسیس کلینیک سلامت روان ویژه بانوان در کرمان