لزوم بازنگری فعالیت زیست محیطی صنایع بزرگ استان/ وضعیت شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد است

محمدرضا پور ابراهیمی با بیان اینکه وضعیت شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد است، گفت: شب گذشته در محضر مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بر توانمندی درونی تاکید داشتند. به گزارش فت فتو؛ محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمان گفت: […]

محمدرضا پور ابراهیمی با بیان اینکه وضعیت شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد است، گفت: شب گذشته در محضر مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بر توانمندی درونی تاکید داشتند.

به گزارش فت فتو؛ محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمان گفت: خانم شاکری ضمن حفظ مواضع و آیین نامه های سازمان محیط زیست، همواره در تعامل برای حل مشکلات به منظور پیش برد کارهای استان بوده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به سرپرست جدید اداره کل محیط زیست استان کرمان ادامه داد: لزوم بازنگری فعالیت زیست محیطی صنایع بزرگ استان را مد نظر داریم و در این زمینه خواستاریم ظرف شش ماه این کار انجام و گزارش در این راستا به مدیریت استان و مجمع نمایندگان استان داده شود.

وی ابراز کرد: فعالیت صنایع بزرگ در کرمان همچون صنعت مس در توسعه و زیست محیطی مناسب نیست؛ صنعتی که در سطح دنیا بزرگترین و سود آورترین صنعت است، اما در کشور ما عقب مانده ترین صنعت شده است؛ شرکت گل گهر با ذخیره ۱.۲ میلیارد تن سنگ آهن در سال ۷۴ کار خود را آغاز کرد و امروز با این ذخیره کجا قرار دارد و شرکت مس در کجا قرار دارد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته مجموعه گل گهر ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح های توسعه ای در سطح استان سرمایه گذاری کرد، افزود: ارزش کل شرکت ملی مس با این همه توسعه و فعالیت به گونه ای است که رتبه ما در تولید رتبه نوزدهم است که این مسئله فاجعه برای استان است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه با توجه به شرایط زیست محیطی صنایع شهر بابک، مرتعی در این شهرستان باقی نمانده است، تصریح کرد: هر دامی که در این منطقه است حتما دچار آفت است و  این وضعیت در استان در عرصه تولید قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تراز تجاری کشور سه سال منفی شده است، اظهار کرد: مس سهم صادراتی دارد و ظرفیت تولید در ابن عرصه باید به چهار الی پنج برابر برسد، اما اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه بازنگری در زمینه تولید را آغاز کرده و در این راستا جلساتی را با مدیر عامل داشته ایم، عنوان کرد: ما نیازمند بررسی شاخص های زیست محیطی در حوزه صنایع هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه، اینکه مسیر توسعه را متوقف کنیم، قابل نداریم، افزود: برترین ذخائر معدنی را در شهرستان راور داریم اما امکان بهره برداری از آن را نداریم که در این خصوص باید راهکارهای اجرایی شدن توسعه در کنار حفاظت محیط زیست باید دیده شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه وضعیت شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد است، گفت: شب گذشته در محضر مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بر توانمندی درونی تاکید داشتند و اساس حرکت ما همکاری با دولت سیزدهم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم توسعه اقتصادی را به برجام گره زدند و این بزرگترین اشتباه بود.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام/م




لزوم بازنگری فعالیت زیست محیطی صنایع بزرگ استان/ وضعیت شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد است

منبع:آرمـان
? لزوم بازنگری فعالیت زیست محیطی صنایع بزرگ استان/ وضعیت شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد است