لزوم افزایش مبادلات تجاری کرمان با افغانستان

کرمان – استاندار کرمان خواستار افزایش تبادلات تجاری کرمان و افغانستان شد. به گزارش فت فتو، علی زینی وند در جمع تجار کرمانی گفت: امیدواریم با توجه به رویکرد مثبت جناب آقای امینیان سفیر محترم ایران در افغانستان، زمینه مبادله تجاری میان استان کرمان و این کشور رونق بگیرد. همین جا از آقای امینیان دعوت […]

کرمان – استاندار کرمان خواستار افزایش تبادلات تجاری کرمان و افغانستان شد.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند در جمع تجار کرمانی گفت: امیدواریم با توجه به رویکرد مثبت جناب آقای امینیان سفیر محترم ایران در افغانستان، زمینه مبادله تجاری میان استان کرمان و این کشور رونق بگیرد.

همین جا از آقای امینیان دعوت می‌کنیم که تشریف بیاورند کرمان و پتانسیل‌های همکاری اقتصادی استان کرمان را بررسی کنند.

زینی‌وند در این نشست آنلاین با تشریح پتانسیل‌های جغرافیایی و اقتصادی استان کرمان، گفت: می‌توان از ظرفیت فنی و مهندسی و پشتیبانی استان برای توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار بهره گرفت و خیلی کارها را انجام داد.

ایجاد انبارهای استراتژیک و سایر ظرفیت‌های زیرساختی و تسهیل از جمله این موارد است.

در بخش سلامت هم استان کرمان برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه مانند افغانستان، ظرفیت خوبی دارد.

در حوزه پذیرش دانشجو استان کرمان قطب آموزش علوم انسانی و مهندسی است و می‌توان در این بخش هم کارهای خوبی کرد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه قریب به ۱۲ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع کشور افغانستان تشکیل می‌دهند؛ گفت: میزبانی ما از برادران و خواهران افغانستانی موجب شده تا ارتباط خوبی با آنها شکل بگیرد و استان کرمان این آمادگی را دارد از سرمایه‌گذاری‌های افغانستانی‌هایی که تمکن مالی دارند، میزبانی کند.

دکتر زینی‌وند با اشاره به ظرفیت‌های بخش تولید و تجارت در استان، بر تسهیل زمینه صادرات کالاهای مصرفی ضروری به افغانستان تاکید کرد: می‌توان محصولات غذایی، میوه، محصولات معدنی و… را هم به این کشور صادر کرد.

البته این کارها نیازمند این است که هیأت‌های دو طرف با یکدیگر رفت و آمد داشته باشند که خوشبختانه اتاق بازرگانی کرمان در این زمینه فعال است و ما هم از این رویکرد حمایت می‌کنیم.

کد خبر ۵۴۴۲۶۸۱




لزوم افزایش مبادلات تجاری کرمان با افغانستان

منبع: مــهر
? لزوم افزایش مبادلات تجاری کرمان با افغانستان