لزوم آمادگی ستاد بحران در بارندگی پیش روی شهرستان رفسنجان

فت فتو/کرمان معاون عمرانی فرماندار رفسنجان با اشاره به پیش بینی بارندگی برای استان کرمان در روزهای آینده بر لزوم آمادگی اعضای ستاد بحران شهرستان برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده در این رابطه تاکید کرد.  مهندس علی آرمان صبح امروز ۷ دی ماه در جلسه ستاد بحران شهرستان رفسنجان اظهار کرد: بنا بر […]

فت فتو/کرمان معاون عمرانی فرماندار رفسنجان با اشاره به پیش بینی بارندگی برای استان کرمان در روزهای آینده بر لزوم آمادگی اعضای ستاد بحران شهرستان برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده در این رابطه تاکید کرد.

 مهندس علی آرمان صبح امروز ۷ دی ماه در جلسه ستاد بحران شهرستان رفسنجان اظهار کرد: بنا بر پیش بینی های هواشناسی، اواخر این هفته جاری و اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق استان کرمان شاهد بارش باران خواهیم بود که این بارش ها در گردنه ها به صورت برف است، لذا لازم است اعضای ستاد پیش بینی و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب از بالادست، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع سیل در نیمه جنوبی استان، اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی، لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی از مخاطرات پیش رو خواهد بود.

وی به مردم توصیه کرد که از عبور و مرور و سفر غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند و افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی و اینکه ممکن است بارندگی به صورت رگبار باشد و خسارت به بار بیاورد ضروری است آمادگی لازم را داشته باشیم.

معاون عمرانی فرماندار رفسنجان تصریح کرد: مسئولان باید لایروبی رودخانه‌ها، استحکام بخشی سازه‌های آبی، پاکسازی راه‌های خروج آب به خصوص در مناطق مسکونی سیل خیز را در دستور کار قرار دهند.

آرمان بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده به شهروندان درباره بارندگی های پیش رو تاکید کرد و گفت: لایروبی رودخانه ها و مسیرها، آمادگی تجهیزات راهبردی جهت جلوگیری از سیل و آمادگی ماشین آلات دستگاهای اجرایی ضروری است.

وی  گفت: همه دستگاه‌های امدادی و مدیران باید در آمادگی کامل باشند و ممنوعیت خروج اعضای ستادهای بحران بخش‌ها از منطقه تحت فعالیت خود را مد نظر داشته باشند.

آرمان یادآور شد: شهرداری ها ستادهای بحران خود را تشکیل داده و در آمادگی باشند و در سطح شهر نقاط حادثه خیز را شناسانی و اقدامات خاص خود را انجام دهند و گزارش آمادگی نیروهایشان را برای ما بفرستند.

معاون عمرانی فرماندار رفسنجان به آمادگی شهرداری رفسنجان، اشاره و عنوان کرد: شهرداری رفسنجان گزارش و صورتجلسه اعلام آمادگی و اقدامات خود را به فرمانداری ارسال کرد که رایروبی رودخانه و مسیرها در محدوده مسکونی و آمادگی برای رفع آبگرفتگی در سطح معابر شهر از جمله آنها است.

انتهای پیام




لزوم آمادگی ستاد بحران در بارندگی پیش روی شهرستان رفسنجان

منبع: ایـسنا
? لزوم آمادگی ستاد بحران در بارندگی پیش روی شهرستان رفسنجان