قیام و استقامت مردم ایران در مبارزه با طاغوت شهره است/ علمدار عدالت خواهی در جهان کشور ایران است

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برای تاریخ و بشریت روشن است، ایران اسلامی مدافع مظلوم و حق است و همچنان در صف دفاع ایستاده است و آمریکا و غربی‌ها در مقابل آزادی مردم مقاومت می‌کنند و علی رغم شعارهایشان ضد آزادی عمل کرده و قدرت سیاسی و نظامی خود را […]

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برای تاریخ و بشریت روشن است، ایران اسلامی مدافع مظلوم و حق است و همچنان در صف دفاع ایستاده است و آمریکا و غربی‌ها در مقابل آزادی مردم مقاومت می‌کنند و علی رغم شعارهایشان ضد آزادی عمل کرده و قدرت سیاسی و نظامی خود را برای دفاع از رژیم جعلی به کار می‌برند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و سیاسی« فت فتو» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

خطیب جمعه کرمان: قیام و استقامت مردم ایران در مبارزه با طاغوت شهره است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: انسان باید در تمام قدرتی که به او داده می‌شود، رعایت تقوای الهی را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: نواب صفوی و یارانش، صدای رسای خود را به گوش عدالت خواهان رساندند و در راه ارزش‌ها جان دادند و شهید شدند.

وی  با تبریک سالروز انتصاب رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه تهران به دست باکفایت امام عظیم‌الشان انقلاب افزود: ایشان امام‌جمعه‌ای که در بسیاری از فراز و نشیب‌ها با خطبه‌های پرشور و هدایتگر، جامعه را راهنمایی می‌کرد را منتصب کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به ۲۶ دی، سال‌روز فرار شاه معدوم از کشور اشاره و تصریح کرد: این اتفاق، روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و نشان داد مبارزات مردم تاثیرگذار است و می‌توانند طاغوت را سرنگون و از حق و عدل دفاع کنند.

وی گفت: برای تاریخ و بشریت روشن است، ایران اسلامی مدافع مظلوم و حق است و همچنان در این صف دفاع ایستاده است و آمریکا و غربی‌ها در مقابل آزادی مردم مقاومت می‌کنند و علی رغم شعارهایشان ضد آزادی عمل کرده و قدرت سیاسی و نظامی خود را برای دفاع از رژیم جعلی به کار می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: سازمان ملل هم نشان داد، نماینده ملت‌ها نیست، نماینده قدرت‌ها و دولت‌های متنفذ است.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با بیان این امر که  تقوا را در همه شئونات زندگی رعایت کنید، گفت: یکی از صفات مومنان وفای به عهد است که باید به عهد وپیمان خود پایبند باشیم.

وی در ادامه افزود: اگر همه به عهد و پیمان خود وفا می‌کردند و پایبند به آن بودند این همه پرونده در دادگاه‌ها تشکیل نمی شد.

نماینده ولی فقیه درکرمان بابیان اینکه درمقابل عهد و پیمان خودمسئول هستیم، بیان کرد: اگر انسان به وفای به عهد خود باخداوند پایبند باشد به وفای به عهد بامردم نیر پایبند است اما  اگر عهد و پیمان در جامعه رعایت نشود باعث هرج ومرج می شود، در آخرت نیز ازعهد وپیمان‌هایی که بسته شده و به آنها وفا نشده باشد، سوال خواهد شد.

خطیب جمعه ریگان: خط قرمز مردم ایران ولی فقیه است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها و روز زن، اظهار کرد: دختران و مادران جوان سرزمین ایران الگوی تمام عیار عشق و عفاف مانند حضرت زهرا(س) دارند.

امام جمعه ریگان افزود: دختران پاک و با نجابت ما با مدلینگ های خارجی، خواننده های مضحک مراکز فساد غربی و مجریان شبکه های معاند کاری ندارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سرمایه داری غربی به اسم آزادی می خواهد حیثیت زن را از بین ببرد، عنوان کرد: برجسته کردن جذابیت های زنانه در کوچه و بازار توسط غرب، بزرگ‌ترین ضربه به پاکی و قداست زن مسلمان است.

خطیب جمعه شهرستان ریگان ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی به مقام ولایت، افزود: دشمنان داخلی و خارجی بدانند، خط قرمز مردم ایران ولی فقیه است.

خطیب جمعه رودبارجنوب: فرانسه به اسم آزادی بیان به مقدسات توهین می کند

حجت الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن محکومیت توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت شیعه، گفت: فرانسه به اسم آزادی بیان به مقدسات اسلام توهین می‌کند.

امام جمعه شهرستان جازموریان با بیان اینکه سابقه جنگ های ترکیبی به صدر اسلام بازمی گردد،خاطر نشان کرد: دشمنان در صدر اسلام توطئه علیه پیامبر اکرم(ص) کشیدند و می خواستند اسلام را از بین ببرند.

خطیب جمعه رودبارجنوب اظهار کرد: اعتراض امروز به بستن و تعطیلی این نشریه نیست، بلکه این اعتراض علیه دولت فرانسه و غرب است که به بهانه آزادی بیان از این نشریه حمایت می کند.

وی افزود: فرانسوی ها نسبت به آزادی دروغ می گویند، اگر آزادی بیان است چرا کسی جرأت ندارد در مورد هولوکاست حرفی به میان آورد.
خطیب جمعه رودبارجنوب گفت: فرانسه به اسم آزادی به مقدسات توهین می کند، این افراد در حالی به رهبر معظم انقلاب توهین کردند که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: ملت ایران عاشق ولایت است و با تمام قوا از ولی فقیه دفاع خواهد کرد و پرچم حق به دست رهبر معظم انقلاب به دست حضرت مهدی(عج) خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در ادامه به خیز امارات برای اشغال استان راهبردی یمن اشاره و خاطر نشان کرد: حضرموت بزرگترین استان یمن است و بیش از یک سوم مساحت این کشور را تشکیل می دهد و هدف امارات رقابت با عربستان است اما انصار الله و مردم یمن در موقعیت مناسب درس سختی به حکومت فرصت طلب امارات خواهد داد.

امام جمعه رودبارجنوب در پایان به طرح آمریکا برای تقابل با روسیه در جنگ اوکراین پرداخت و گفت: ارسال کمک های جدید به اوکراین کارشناسان را به این جمع بندی رسانده که آمریکا تقریبا خودش را به این جنگ وارد کرده و جنگ روسیه و اوکراین در حال تبدیل به جنگ آمریکا و روسیه است.

خطیب جمعه شهرستان زرند: علمدار عدالت خواهی در جهان کشور ایران است

حجت الاسلام و المسلمین شجاعی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن گفت: این روز فرصت مناسبی است برای برحذر داشتن ظلم هایی که در حق جامعه زنان خصوصاً در مجامع بین المللی صورت می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان زرند افزود: متاسفانه یک عده در داخل کشور از افراد غرب گرا، عواقب شوم دامن زدن به بی غفتی را در نظر نمی‌گیرند و تمام موضوعاتی که امروزه خود جوامع غربی در آنها به بن‌بست رسیده‌اند را به اسم روشنفکری تکرار می‌کنند.

خطیب جمعه تاکید کرد: امروز کشورهای غربی که از عدالت جنسی دم می‌زنند به کجا رسیده‌اند؟!شکایت‌های زنان غربی از تعرض‌ها و تحقیر هایی که بر آنها تحمیل می‌شود به واسطه فرهنگ غلطی که بر آنها حاکم است نشان از ظلم به زن دارد.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که افراد تاثیرگذار جامعه باید آن را تبیین کنند این است که واقعاً جایگاه زن در غرب امروز چگونه است و آنهایی که به دنبال آزادی بودند امروز به کجا رسیدند؟!

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی گفت: باید به دو سوال پاسخ دهیم که امروز چه کسانی از حقوق زن و آزادی زن حمایت می‌کنند؟! این مسئله مهم است و سوال دوم تعریف و هدف از آزادی چیست، امروز حامیان آزادی زن، انسان‌های لاابالی و هوس‌باز هستند که منافع شخصی خودشان را در نظر دارند و درصدد تامین آن هستند.

امام جمعه شهرستان زرند تصریح کرد: اقدام توهین آمیز هفته‌نامه فرانسوی به مراجع تقلید صداقت غربی‌ها در احترام گذاشتن به سایر ادیان و مذاهب مختلف را زیر سوال می‌برد، چگونه به خودشان اجازه می‌دهند با مقدسات سایر ادیان آسمانی اینگونه برخورد داشته باشند؟! این حرکت‌هایی که برای تضعیف ولایت فقیه انجام می‌دهند هیچ تأثیری ندارد و برعکس  ایران بین جهان عظمت پیدا می‌کند و روز به روز در دنیا در حال درخشش بیشتری بوده و علمدار عدالت خواهی در جهان کشور ایران است.
 

خطیب جمعه  شهرستان قلعه گنج: نگاه اسلام به زن در بعد کرامت انسانی است نه لذت جویانه

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با اقشار مختلف بانوان، گفت: چند نکته از سخنان رهبر انقلاب اتخاذ می شود؛ نکته اول در خصوص جایگاه حقیقی زن از منظر الهی، اسلامی،نگاه مترقی و عادلانه انسانی است نه نگاهی صرفاَ به زن در عرصه های جنسیتی، یکی از مسائلی که جز مسلمات دین اسلام است، تساوی زن و مرد در نگاه انسانی و جنسیتی است که در ارزش گذاری اسلامی و انسانی هیچ تفاوتی میان جنس زن و مرد نیست حقوق و تکالیف زن و مرد در اسلام متفاوت، اما متعادل هستند.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج گفت: نکته دوم در خصوص نقد غرب در موضوع زن است موضع جمهوری اسلامی در قبال مدعیان ریاکاری در مقوله زن مطالبه گری و هجوم است، ضرباتی که غرب متحد به زن زده است اساسی و خائنانه است و از زن به عنوان نیروی کار ارزان با نگاهی لذت جویانه تلقی شده است،نکته سوم در خصوص مسئله بسیار مهم خانواده از اینکه زن در خانواده مانند دسته گلی خوشبو برای تنفس در فضای خانه است.

وی به نکته مهم در خصوص مسئله مهم حجاب  اشاره کرد و گفت: حجاب بدون تردید یک ضرورت شرعی و خدشه ناپذیر است و این ضرورت نباید موجب شود تا کسانی به صورت کامل حجاب رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضد‌انقلاب متهم نمود.

امام جمعه موقت شهرستان جیرفت: اندیشکده‌های آمریکایی در واقع اتاق جنگ و توطئه علیه نسل جوان ایران هستند

حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم گفت: زنان ایرانی بابصیرت، آگاهی و عشق به خاندان آل‌الله و حضرت فاطمه زهرا (س)، در انقلاب اسلامی بیشترین نقش را ایفا کردند و قبل از انقلاب زنان در صف اول راهپیمایی قرار گرفته و باعث دلگرمی و تشویق مردان می‌شدند.

امام جمعه جیرفت افزود: مقام معظم رهبری (ره) در دیدار با ائمه جمعه فرمودند که زنان ایران با حفظ حجاب توانستند اندیشه و فلسفه غرب را باطل کنند زیرا غربی‌ها می‌گویند زن با حجاب نمی‌تواند به مدارج عالی علمی برسد.

وی عنوان کرد: جهاد تبیین و گفتگو می‌تواند جوانان را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه کرده و به آینده خودشان نیز امیدوار کند و این مهم در مرحله اول وظیفه آموزش و پرورش و دانشگاه است.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: اندیشکده‌های آمریکایی درواقع اتاق جنگ و توطئه علیه نسل جوان ایران هستند و یکی از کارهای آنها تحریف حقایق است و راه مقابله با تحریف حقایق، جهاد تبیین است.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: دشمن علاوه بر تحریف حقایق، از ترفند ناسزا و استهزاء هم استفاده می‌کند که اقدام اخیر آنها در توهین به مرجعیت در نشریه فرانسوی را مشاهده کردید و سابقه‌ی توهین آنها علیه پیامبر (ص) و شخصیت‌های اسلامی و قرآن در کشوری که مدعی آزادی هست، طولانی است و این اقدام توهین‌آمیز مجله فرانسوی را محکوم می‌کنیم.

خطیب جمعه شهرستان بردسیر: دشمنان کور خوانده‌اند که بتوانند با حرمت‌شکنی رهبری را تضعیف کنند

 
حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س)، بزرگداشت مقام مادر و روز زن گفت: اگر بخواهیم جایگاه زن در اسلام را مشخص کنیم فقط کافی است به مظلومیت زن در طول تاریخ در همه فرهنگ‌ها و ملل‌ها نگاهی بیاندازیم  که به زن فقط نگاه ابزاری و جنسی دارند.

امام جمعه شهرستان بردسیر با تبیین روایات اسلامی در باب مقام زن تصریح کرد: زن و مرد از لحاظ انسانی مساوی هستند اما از لحاظ حقوقی تفاوت‌هایی دارند که در این تفاوت ها هم تعادل و عدالت رعایت شده است.

وی افزود: نقش اصلی زن تربیت نسل و انسان سازی است و تبیین جایگاه حضرت زهرا (س) در جامعه به بانوان ما در پیداکردن هویت زن مسلمان نقش به سزایی دارد.

حجت الاسلام کرمانی اقدام قبیح  نشریه فرانسوی را در توهین به مقام معظم رهبری محکوم و تاکید کرد: در طول تاریخ تمام پیامبران و انسان های حق طلب از سوی کافران و اهل باطل مورد تمسخر و توهین و آزار قرار گرفته اند و این یکی از نشانه های ضعف اهل باطل است.

وی افزود: این نشریه معلوم الحال  به یک مرجع تقلید دینی و سیاسی که میلیون ها مقلد دارد توهین می کند و این مصداق بارز  شکست جبهه غرب در فتنه ۱۴۰۱ است، آنها می‌خواستند تا با حرمت‌شکنی و توهین جایگاه رهبری را تضعیف کنند اما کور خواندند.

خطیب جمعه شهرستان عنبر‌آباد: زن غربی مظهر تامین هیجانات جنسی مرد است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری گفت: موج گسترده و سنگین تبلیغات رسانه‌ای غرب همیشه بر این مبنا بوده است که بگوید زن در جمهوری اسلامی ایران همواره تحت شدیدترین فشارها قرار دارد و از آزادی‌های قانونی و شرعی خودش محروم است و در مقابل زنان در غرب از تمامی آزادی‌های خودشان برخوردار و در حقوق خودشان برابر با مردان در حال تهیه مسیر های پیشرفت و ترقی هستند، اما آنچه که با واقعیت تطابق دارد این است که زن غربی مظهر مصرف آرایش است، مظهر جلوه گری در مقابل مردان است و وسیله ی هیجان جنسی مرد است.
 
امام جمعه شهرستان عنبرآباد افزود: آن چیزی که امروز به عنوان آزادی زن در دنیا، از سوی فرهنگ منحط غربی طرح شده است بر پایه این است که زن را در معرض دید مرد قرار دهند و از او تمتع  جنسی ببرند آیا این است معنای آزادی زن کرامت و حقوق مربوط به زن؟
 
حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری گفت: نکته دیگر در باب جنگ ترکیبی و شناختی که معظم رهبری فرمودند؛ راه برطرف کردن وسوسه‌های تبلیغاتی اثرگذار بر ذهن جوانان و نوجوانان، تبیین و روشنگری است که مهمترین رکن جنگ ترکیبی و جنگ شناختی است و از مهمترین ابزار دشمن در جنگ شناختی فضاسازی‌های منفی و تبلیغات رسانه ای است که راه علاج و درمان آن، گفت و گو با نوجوانان و جوانان است که باید جدی گرفت.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: امروز از طرف جبهه خودی در میدان جنگ شناختی به دو موضوع باید توجه شود، اول اینکه باید در رفتارها و گفتارهایی که می‌تواند خوراک دشمن را در جنگ شناختی علیه ما فراهم کند به شدت دوری و دوم اینکه باید هوشمندانه و هدفمند از تمام ظرفیت‌ها و ابزارهای در اختیار نظام برای رفع ابهام و اقناع مخاطبین و در روشنگری و تبیین استفاده کرد.

 همچنین در محکومیت اهانت به مقام مرجعیت دینی و سیاسی ایران گفت: دو جریان حق و باطل در تقابل دائمی خود همیشه مبتنی بر نظام ارزشی مختص به خود عمل می‌کنند و هر کدام به روش خودش در تقابل و تخاصم با یکدیگر روش‌های کاملاً متفاوتی دارند روش جریان حق، استدلال و ادب است و روش جریان باطل استهزاء و ناسزاگویی است.

وی افزود: اهانت نشریه هرزه‌گرا به بزرگ مردی که در چشم آزادی خواهان و حق‌طلبان جهان عزیز و عزتمند است در حقیقت مصداق خاک پاشیدن بر آفتاب است و نتیجه نبود منطق و این هرزه‌گویی و باطل‌گویی نشانه عصبانیت جبهه غرب از شکست مفتضحانه در فتنه ۱۴۰۱ است که از ملت عزیز ایران به فضل خدا این بار هم سیلی خورد.
 

خطیب جمعه شهرستان راور: زندگی ظلمانی خود را با نور فاطمه زهرا(س) روشن کنید

حجت الاسلام علی زمانی گفت: ای مردم از حضرت زهرا(س) بهره بگیرید و زندگی ظلمانی خود را با نور فاطمه زهرا(س) روشن کنید و بر جلای آن بیافزایید.

امام جمعه شهرستان راور بیان کرد: حضرت زهرا(س) که امروز عالم به نور وجودش روشن شده در هر زمانی نگاه می‌کند که ببینید کجا ایستاده و چکار می‌تواند بکند و چه وظیفه ای دارد.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در کودکی می‌بیند که زمانی بیرون از خانه به پیامبر ظلم می‌شود می‌تواند بازی کند اما کاری که می‌تواند انجام دهد مادری کردن برای پدر است؛ در منزل علی (ع) می‌بیند کاری که الان باید انجام دهد خانه داری، تربیت فرزندان و تحمل مشکلات است؛ بعد رحلت پیامبر(ص) می‌بیند اصل نظام و ولی در خطر است کاری که می‌تواند انجام دهد، هیچ کس دیگر نمی‌تواند انجام دهد، پس وارد میدان می‌شود ، با شهادتش و  وصیتش، حق را تا قیامت زنده نگه می‌دارد.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: امام(ره) از حضرت زهرا(س) الگو گرفت؛ آن زمانی‌که حضرت امام می‌بیند که باید مشغول کار علمی و خودسازی و تربیت شاگردان بشود مشغول می‌شود؛ زمانی‌که می‌بیند وقت به میدان امدن است تمام اندوخته های سال‌های تربیت شاگردانش را وارد میدان مبارزه می‌کند تا حکومت را عوض کند.

وی مطرح کرد: الان هم وظیفه ماست که از این روش تکلیف خود را کشف کنیم شرایط کشور، جهان و شهر خود را بررسی کنیم ببینیم در این شرایط کجا هستیم و نسبت به محلی که هستیم و توانی که داریم چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم و وظیفه خود را نسبت به دولت سازی اسلامی، در قبال مراحل انقلاب، در قبال خانواده شهدا و جنگ هایی که شبیه جنگ احزاب برعلیه ما به راه انداخته اند، انجام دهیم.

خطیب جمعه شهرستان جازموریان: «جهاد تبیین» سلاح مهم مبارزه با فتنه است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صادقی با بیان این مطلب که اسلام بر خلاف غرب عنصر برتر را زن معرفی می‌کند، اظهار کرد: زن کلید آرامش جامعه است و اسلام برای پاسداشت مقام زن قدم های مهمی برداشته است اما نه آن‌گونه که غرب مطرح می‌کند.
 
امام جمعه شهرستان جازموریان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم، عنوان کرد: ایشان در خصوص چرایی وقایع اخیر یک اشاره کامل کردند و نقش دشمنان را در وقایع اخیر انکار نشدنی می‌داند و بیان می کند؛ دشمن ایران قوی را هدف قرار داده و کلید گمشده امروز ما جهاد تبیین که سلاح مهم مبارزه با فتنه ها است.

حجت الاسلام صادقی به پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: تضعیف شخصیت ها و کم اهمیت جلوه دادن امکانات و پیشرفت های ایران از حیله های دشمن است.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: در حوزه صنعت موشکی یک روزی ادعا می‌کردند آمریکا تنها قدرت است اما امروز خودشان اقرار می‌کنند که ایران یک قدرت بالقوه است.

وی در پایان ضمن تشکر از دولت انقلابی، خاطرنشان کرد: در همه حوزه ها محور دولت انقلابی، مردم هستند مسئولین باید برای رفع مشکل سیلندر گاز و نفت چاره اندیشی کنند و جلوی توزیع ناعادلانه را بگیرند.

انتهای خبر/ طهماسبی




قیام و استقامت مردم ایران در مبارزه با طاغوت شهره است/ علمدار عدالت خواهی در جهان کشور ایران است

منبع:آرمـان
? قیام و استقامت مردم ایران در مبارزه با طاغوت شهره است/ علمدار عدالت خواهی در جهان کشور ایران است