قربان و نوای لبیک اللهم لبیک

کرمان – فت فتو- دیار کریمان در روز عید سعید قربان روز بندگی و ایمان همانند سایر مسلمانان جهان غرق در شادی و شور است و اهالی این دیار سرخوش از نوای لبیک به پروردگار هستی، شادی و امید را در جان زمان جریان می دهند. به گزارش فت فتو، مردم کرمان در روزی که […]

کرمان – فت فتو- دیار کریمان در روز عید سعید قربان روز بندگی و ایمان همانند سایر مسلمانان جهان غرق در شادی و شور است و اهالی این دیار سرخوش از نوای لبیک به پروردگار هستی، شادی و امید را در جان زمان جریان می دهند.

به گزارش فت فتو، مردم کرمان در روزی که شیطان کمترین و خوارترین است، در کنار صله رحم با توزیع شیرینی و شربت روز پیروزی نفس بر شیطان را به یکدیگر تبریک می گویند و به شادی  می پردازند.

همچنین کرمانی ها  مانند اکثر مسلمانان جهان پس از برگزاری نماز عید قربان،  در روز به مسلخ کشیدن نفس و به معراج بردن عشق، قربانی می کنند به این امید که از ذبح نفس خود سربلند بیرون آیند.

مردمان دیار کریمان در روز عید قربان، زیارت مزار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را نیز در برنامه های اصلی خود دارند زیرا این فرزند غیور کرمان، وجود خود را در راه خداوند فدا کرد و نام و یادش افتخاری برای تمامی مظلومان و ستم دیدگان جهان است.

کاش ما نیز بتوانیم همانند ابراهیم هنگامی که اسماعیل را برای ذبح  می برد سه بار و هر مرتبه هفت سنگ را به شیطان پرتاب کنیم و قید همه چیز را به خاطر خدا بزنیم.

 آیا پیام عید قربان جز این است که ما حاضر باشیم به خاطر خدا از عزیزترین فرد و عزیزترین چیز در زندگی خود بگذریم.

و اکنون پس از اینکه از مقدس ترین  کوچه ها  یعنی کوچه عرفه  با قرائت دعای عرفه امام حسین (ع)  گذشتیم، سرشک دیده را سلاح خود قرار داده و با تمام وجود لبیک می گوییم.

لبیک اللهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک، ان الحمد و نعمت لک و الملک، لا شریک لک لبیک..

اکنون در روز عید سعید قربان  وقت دعاست، وقت شکر از کرم و لطف خداست، وقت عاشق شدن و مهر و صفاست و وقت این است که مانند امام سجاد (ع) در مناجات های  خود با خدا بگویی که الهی هرگز کسی بر فرمان تقدیر قطعی و تدبیر حتمی تو غلبه نتواند کرد.

نگاهی به اعمال روز عید قربان، غسل کردن، نماز عید قربان، خواندن دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه، خواندن دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه، خواندن دعای ندبه، قربانی کردن، تکبیرات مشهور را پس از نماز ظهر روز عید تا پس از ده نماز (نماز صبح روز دوازدهم) بخواند.

اللّهُ اَکْبَرُ اللّهُ اَکْبَرُ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ اَللّهُ اَکْبَرُ اَللّهُ اَکْبَرُ و لِلّهِ الْحَمْدُ اَللّهُ اَکْبَرُ عَلےما هَدانا اَللّهُ اَکْبَرُ عَلےما رَزَقَنا مِنْ بَهیمَةِ الاْنْعامِ وَالْحَمْدُلِلّهِ عَلےما اَبْلانا

خدای بزرگتر است، خدا بزرگ است. نیست معبود حقی جز پروردگار و خدای بزرگ است خدا بزرگتر است و ستایش مخصوص خداست خدا بزرگ است بر آنچه ما را راه نموده خدای بزرگتر است بر آنچه به ما روزی کرده از چهار پایان بی ‏زبان و ستایش خدا راست بر این آزمایش.




قربان و نوای لبیک اللهم لبیک

منبع: ایرنـا
? قربان و نوای لبیک اللهم لبیک