قاتل خاموش در کمین مردم

کرمان امروز و فردا بارندگی و کاهش محسوس دما دارد، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید و در استفاده از وسایل گرمایشی حساس باشید؛ سال گذشته در کرمان حدود ۵۰۰ نفر دچار گازگرفتگی شدند و متاسفانه ۲۱ نفر فوت کردند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، همزمان با هشدار زرد هواشناسی که برای امروز و فردا […]


کرمان امروز و فردا بارندگی و کاهش محسوس دما دارد، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید و در استفاده از وسایل گرمایشی حساس باشید؛ سال گذشته در کرمان حدود ۵۰۰ نفر دچار گازگرفتگی شدند و متاسفانه ۲۱ نفر فوت کردند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، همزمان با هشدار زرد هواشناسی که برای امروز و فردا در کرمان صادر شده است، رگبار و رعدوبرق، تندبادهای لحظه‌ای و حتی بارش تگرگ و برف هم قابل پیش‌بینی است.

لذا با کاهش محسوس دما، استفاده شهروندان از وسایل گرماشی بیشتر شده و توجه به نکات ایمنی را چند برابر می‌کند.

سال گذشته در کرمان حدود ۵۰۰ نفر دچار گازگرفتگی شدند و متاسفانه ۲۱ نفر فوت کردند.

برای پیشگیری از حادثه، روزنه‌های نشتی را ببندید، محل اتصال به مجرای وسیله گازسوز را چک و از لوله‌های استاندارد استفاده کنید.

توجه داشته باشید لوله‌های اتصال باید گالوانیزه باشد، استفاده از لوله‌های آکاردئونی که درزهای‌ ریزی دارند، ممنوع است.

از شیلنگ استاندارد استفاده و بست آن را چک کنید.

مکش دودکش را با روشن و خاموش کردن یک شمع یا چوب کبریت بیازمایید و کلاهک پشت بام را بررسی کنید که حتما به این شکل H باشد.

توجه داشته باشید که رنگ شعله استاندارد، آبی است، اگر نارنجی بود به این معنا است که وسیله گاز سوز به صورت استاندارد عمل نمی‌کند.

از بخاری با شیشه‌های شکسته استفاده نکنید و اگر لوله بخاری سرد بود، روی آن حساس شوید.

صرفه‌جویی در مصرف گاز نیز برای جلوگیری از افت فشار گاز و پوشش گسترده آن الزامی است.

پایان پیام / ۸۰۰۶۵ / ش





قاتل خاموش در کمین مردم

منبع: فــارس
? قاتل خاموش در کمین مردم