فعالیت بیش از ۵۴۰۰ تعاونی در استان کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان ۵ هزار و ۴۸۵ تعاونی فعال داریم که ۱۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مجتبی مصباح پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته تعاون و دولت اظهار داشت: از یکم […]


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان ۵ هزار و ۴۸۵ تعاونی فعال داریم که ۱۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مجتبی مصباح پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته تعاون و دولت اظهار داشت: از یکم تا هفتم شهریور ماه روز تعاون با شعار «تعاون، حکمرانی مردم» نام گذاری شده است.

 وی با اشاره به اینکه، سال گذشته در سطح استان در زمینه اشتغال سال موفقی را پشت سر گذاشتیم، گفت: شاید عقب‌ماندگیهای دهه ۹۰ موجب شده بسیاری ازخدمات و اتفاقات که در استان و کشور در این زمینه رخ می‌دهد خوب دیده نشود.

 مصباح تصریح کرد: سال گذشته ۶۰ هزار و ۳۷۴ تعهد اشتغال در سطح استان داشته‌ایم و توانستیم ۶۷ هزار و ۵۴۵ شغل در سامانه رصد به ثبت برسانیم و جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه شدیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان داشت: سال گذشته در خالص اشتغال، استان کرمان در کشور رتبه ششم را کسب کرده است.

 وی افزود: مجوزها در این دولت تسهیل شده است و اگر امروز شما تقاضای مجوز بدهید، ظرف یک تا دو هفته می‌توانید مجوز خود را دریافت کنید.

مصباح تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند روابط کار و بیمه بیکاری را به دفترهای کاریابی واگذار کرده‌ایم تا در روند کارهای مردم تسهیل صورت گیرد.

وی ابراز داشت: در سال گذشته کافه کارآفرینی، مرکز شتابدهی فضای کار اشتراکی و کانون کارآفرینان استان را هم تاسیس کردیم تا در سطح استان کارآفرینی رونق بگیرد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: سال گذشته در سطح استان ۴ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

  وی با اشاره به اینکه ما در سطح استان نه تنها مشکل بیکاری نداریم بلکه با کمبود نیروی کار هم مواجه هستیم، عنوان کرد: چشم‌انداز شرکت خودروسازی بم این است که تا پایان سال جاری ۵ هزار نفر نیرو و تا پایان سال ۱۴۰۴ بیش از ۳۰ هزار نیرو استخدام کند.

 مصباح گفت: حوادث ناشی از کار سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است. این در حالی‌ست که سال گذشته تعداد کارگاه‌ها، کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان افزایش یافته است.

 وی عنوان کرد: سال گذشته حوادث فوتی ناشی از کار نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است و تعداد بازرسی‌های ما از کارگاه‌های سطح استان از ۱۶ هزار و ۷۳۷ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۷ هزار و ۲۱۶ مورد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: در سطح استان کرمان ۴  هزار و ۲۰۹ فروشگاه خرد و زنجیره‌ای به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند و ۹۰  هزار و ۱۳۰ خانوار استان از کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند.

 وی، عنوان کرد: در سطح استان کرمان ۵  هزار و ۴۸۵ تعاونی فعال داریم که ۱۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند و این تعاونی‌ها توانسته اند در سطح استان ۷۴  هزار و ۵۶۷ فرصت شغلی ایجاد کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





فعالیت بیش از ۵۴۰۰ تعاونی در استان کرمان

منبع: فــارس
? فعالیت بیش از ۵۴۰۰ تعاونی در استان کرمان