فعالان کتاب در استان کرمان تجلیل شدند

نذیر کرمان/کرمان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم تجلیل از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان امروز ۲۹ آبان ماه در کرمان برگزار شد. محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه کتابداران در خط اول جبهه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: کرمان […]

نذیر کرمان/کرمان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم تجلیل از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان امروز ۲۹ آبان ماه در کرمان برگزار شد.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه کتابداران در خط اول جبهه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: کرمان سهم خوبی در تولید و ترویج کتاب دارد. سال گذشته به ازای هر سه نفر یک جلد کتاب در استان تولید شده که مایه افتخار است. همچنین کرمانی‌ها با خرید ۱۴ میلیارد تومان کتاب چهار و نیم درصد از سهم کل خریدهای نمایشگاه کتاب تهران را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به کسب عنوان روستای دوستدار کتاب در دو دوره متولی توسط دهبکری از توابع شهرستان بم و نصرت‌آباد از توابع سیرجان، افزود: شهرستان رابر در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران یکی از ۱۲ شهر منتخب بود. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای کاندیدا شدن دو شهرستان سیرجان و رفسنجان در نهمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران هستیم و امیدواریم رابر و دیگر شهرستان‌ها نیز در این جشنواره کاندیدا شوند.

روحی سرانه مطالعه در استان کرمان را خوب دانست و اظهار کرد: این گذاره که کتاب کم مطالعه می‌شود، صحیح نیست و آخرین پژوهش‌های آماری، زمان مطالعه را ۳۸ دقیقه اعلام می‌کند که زمان خوبی است.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم از فعالان حوزه کتاب استان و همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به پاس خدمات ارزنده در حوزه کتاب و کتابخوانی و حمایت از فعالیت‌های حوزه کتاب تجلیل شد.

انتهای پیام




فعالان کتاب در استان کرمان تجلیل شدند

منبع: ایـسنا
? فعالان کتاب در استان کرمان تجلیل شدند