فرصت بیشتر نهادهای نظارتی برای بررسی داوطلبین با طرح اصلاح قانون انتخابات

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس گفت: در قوانین قبل فرصت بررسی داوطلبین کم بود اما با تصویب نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات، فرصت بیشتری برای بررسی‌ داوطلبین توسط نهادهای نظارتی ایجاد می‌شود. محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات با بیان اینکه […]

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس گفت: در قوانین قبل فرصت بررسی داوطلبین کم بود اما با تصویب نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات، فرصت بیشتری برای بررسی‌ داوطلبین توسط نهادهای نظارتی ایجاد می‌شود.

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات با بیان اینکه این طرح با قوانین قبلی انتخابات تفاوت چندانی ندارد، گفت: در طرح جدید مرحله‌ای به عنوان پیش ثبت‌نام پیش‌بینی شده است که در این مرحله فرصتی برای نهادهای نظارتی ایجاد خواهد شد تا اطلاعات و مدارک داوطلبین و افراد حائز شرایط را بررسی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قوانین قبل فرصت بررسی داوطلبین کم بود اما با تصویب نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات، فرصت بیشتری برای بررسی‌ داوطلبین توسط نهادهای نظارتی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید به سمت و سویی برویم که کانون احزابمان قوی‌تر شود و اختیارات بیشتری به احزاب بدهیم تا احزاب برای انتخابات پای کار بیایند.

وی افزود: دلیل اینکه در برخی از جاها و در سطوح مختلف اشکالات جدی می‌بینیم و یا افرادی حضور دارند که صلاحیت و لیاقت لازم را ندارند، این است که ما با تشکیلات کار نکرده‌ایم.

زاهدی خاطرنشان کرد: زمانی که تشکیلاتی کار کنیم، کادرسازی یکی از مسائل جدی در حوزه رقابت می‌شود و هر حزب و ائتلافی سعی می‌کند تا قوی‌ترین و شایسته ترین افراد را پای کار بیاورند و این مسئله باعث حداقل شدن کاستی‌ها می‌شود و در آن سیستم کمتر شاهد فسادهای مالی و ناکارآمدی خواهیم بود.

انتهای خبر/م




فرصت بیشتر نهادهای نظارتی برای بررسی داوطلبین با طرح اصلاح قانون انتخابات

منبع:آرمـان
? فرصت بیشتر نهادهای نظارتی برای بررسی داوطلبین با طرح اصلاح قانون انتخابات