مسئولان با جدیت بیشتری برای حل مشکل تامین آب محصولات کشاورزان اقدام کنند

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهارداشت:  امام صادق (ع) فرمودند کسانی که از عبادت خود بیشتر لذت برده و بیشتر مراقب عبادت خود هستند، عاقل‌تر محسوب می شوند. وی تصریح کرد: عاقل کسی است که در زندگی […]

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهارداشت:  امام صادق (ع) فرمودند کسانی که از عبادت خود بیشتر لذت برده و بیشتر مراقب عبادت خود هستند، عاقل‌تر محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: عاقل کسی است که در زندگی دنیایی بهشت را برای خودش کسب می کند و باید در زندگی تلاش کنیم تا آخرت خود را آباد کنیم و بدانیم دنیا مزرعه آخرت است و اگر در این دنیا چیزی نکاریم در قیامت دست خالی خواهیم بود لذا انسان عاقل هم عاشقانه به سمت عبادت می رود و هم مجاهدانه برای آخرت و بهشت خود تلاش می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآورشد: این ایام بزرگداشت شیخ صدوق را در پیش داریم که ایشان از علمای قرن چهارم هجری قمری است و آثار زیادی نظیر عیون اخبار الرضا، کتاب الخصال، کتاب صفات الشیعة، کتاب علل الشرائع و کتاب امالی شیخ صدوق از آثار آن عالم و دانشمند بزرگ است.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: مناسبت دیگر بزرگداشت شیخ کلینی صاحب کتاب شریف کافی است که یکی از مهم‌ترین و معتبرترین کتاب‌های حدیثی شیعه محسوب می شود که در سه بخشی اصول کافی شامل روایات اعتقادی، فروع کافی حاوی روایات فقهی و روضه کافی شامل احادیث دیگر نگار شده است.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به روز اسناد ملی و میراث مکتوب اظهارداشت: باید بدانیم آثار بزرگانی مانند کافی و شیخ صدوق میراث ما هستند و اگر امانتداری نشده بود و آدم های عاقل و مؤمن برای انتقال این میراث به دست ما کوشش نمی کردند، دستمان خالی بود و حدیث و روایتی نداشتیم.

امام جمعه قزوین افزود: امروز هم در شهرهای کهنی مانند قزوین خانواده هایی هستند که کتاب علمای خاندان خود را در خانه هایشان نگه می دارند، این کتب به مرور زمان از بین می رود و بهتر است این آثار را به مراکز اسناد رسمی و کتابخانه های معتبر بسپاریم تا این میراث معنوی و فرهنگی ما سالم بماند، این مجموعه ها کتاب ها و اسناد تاریخی را به امانت هم نگهداری می کنند و اگر کسی بعدها پشیمان هم شد می تواند کتب خود را بازپس بگیرد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: زمانی فیضیه به پا خاسته بود و چند روزی مقاومت کرد و در نهایت طلبه ها را دستگیر کردند و بعد زندان، شکنجه و تبعید شدند اما امروز به برکت نیت خالص و رهبری های امام خمینی (ره) و نفس مؤثر رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیگر فیضیه تنها نیست و در عالم قیام می بینیم و ظلم ستیزی را مشاهده می کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: امروز تظاهرات علیه صهیونیست ها و اظهار انزجار و نفرت آنها را مشاهده می کنیم که نوید بخش نابودی ظالمان است.

از دانشجویان قیام کننده علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی حمایت می‌کنیم

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش دو نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و همان جوان ها امروز دانشجو و استاد دانشگاه شده و پای کار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ایستاده اند و خوشبختانه در کشور ما دانشگاه هایی از جمله دانشگاه امام خمینی (ره) اعلام آمادگی کردند دانشجویانی که در سرتاسر جهان بدلیل قیام علیه آمریکا و صهیونیست ها اخراج می شوند، را پذیرش کنند و ما با آغوش باز از آنها استقبال می کنیم.

مسئولان با جدیت بیشتری برای حل مشکل تامین آب کشاورزان اقدام کنند

وی بیان کرد: ملت بزرگ ایران دانشجویان قیام کنندگان علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی را فرزندان خود می دانند و از آنها حمایت می کنند و آنها را عزیزان صحنه انقلاب و مقاومت می شناسیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام برای ما دستاورد زیادی داشت زیرا با خروج آنها از برجام، ما نیز گام به گام تعهدات هسته ای را کنار گذاشتیم و دیگر به آنها متعهد نیستیم و خودمان برای مصالح و امنیت و علم و فناوری بهترین تصمیمات را  می‌گیریم.

آیت الله عابدینی گفت: در خصوص مشارکت در درمان بیماری های خاص و صعب العلاج نیازمند خیرین هستیم البته دولت هم قدم هایی برداشته است و لازم است با همکاری همه بخش های مردمی و دولتی، بیماران مشکلاتشان برطرف شود.

وی با اشاره به بحران کم آبی تصریح کرد: در کنار دعا برای طلب رحمت باران الهی از مدیران استان انتظار داریم برای پیگیری و حل این مشکلات نیز تلاش بیشتری کنند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: در این شرایط بایستی ضمن استفاده از شیوه های آبیاری مدرن و صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت صحیح، از مشکلات عبور کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: دولتمردان اگر پیش بینی می کنند این میزان آب برای کشاورزی کافی نیست، باید راهنمایی کنند تا کشاورزان محصولی را کشت کنند که کمتر به آب نیاز داشته باشد اما اگر تعهد کرده اید که اگر الگوی کشت را رعایت کرد و قرار بوده آب محصولاتش تامین شود باید به وعده ها عمل کنید.

مسئولان با جدیت بیشتری برای حل مشکل کشاورزان همت کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: از مسئولان درخواست می کنیم شرایطی که برای کشاورزان ایجاد شده و محصولاتشان با خطر کم آبی مواجه شده اند پیگیر مسائل باشند و گره گشای مشکلاتشان باشند.

انتهای پیام

مسئولان با جدیت بیشتری برای حل مشکل تامین آب محصولات کشاورزان اقدام کنند

منبع: بــرنا
? مسئولان با جدیت بیشتری برای حل مشکل تامین آب محصولات کشاورزان اقدام کنند