فرار مالیاتی پزشکان را برنمی‌تابیم/ راه‌اندازی بیمارستان مادرکودک در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرار مالیاتی پزشکان را برنمی‌تابیم و از مردم می‌خواهیم چنانچه موردی را مشاهده کردند با شماره ۱۹۰ تماس برقرار کنند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد عصر یکشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: سنگین‌ترین تحریم‌ها طی دو سال گذشته شامل حال ما شده است […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرار مالیاتی پزشکان را برنمی‌تابیم و از مردم می‌خواهیم چنانچه موردی را مشاهده کردند با شماره ۱۹۰ تماس برقرار کنند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد عصر یکشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: سنگین‌ترین تحریم‌ها طی دو سال گذشته شامل حال ما شده است اما توانستیم با سختی از این‌ تنگناها عبور کنیم و حتی تحریم داروهای سرطانی به ویژه کودکان را داشتیم.

وی بیان کرد: از مردم صبور کشورمان تقدیر می‌کنیم که نقش خود را در این جنگ سخت ایفا می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم کمبودها را رفع کنیم.

تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی وارد کرمان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: دستگاه پت‌اسکن با کمک خیریه کمک وارد استان کرمان شده است و تا سال جاری مستقر می‌شود و این دستگاه برای تشخیص نقطه‌ای سرطان کاربرد دارد.

احمدی‌نژاد افزود: مجوز دستگاه اکوکاردیوگرافی دو سال گرفته شده بود اما برای ورود آن به استان کارشکنی می‌شد و این دستگاه در نهایت وارد کرمان شد.

وی ابراز داشت: دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی در بیمارستان افضلی‌پور کرمان نصب شده است و خدمات دولتی در این زمینه ارائه می‌شود و دو دستگاه ام‌آر‌آی به استان کرمان وارد می‌شود که یک دستگاه متعلق به شهر بافت و دیگری هم برای بیمارستان شفا است.

احمدی‌نژاد بیان کرد: دستگاه توموتراپی لئوانرژی نیز با پافشاری نمایندگان استان کرمان وارد این خطه شد و از این پس تمام دستگاه‌های مربوط به سرطان را در کرمان داریم.

علت نارضایتی از بیمارستان‌های کرمان چیست؟ 

وی با تاکید بر اینکه نارضایتی در بیمارستان‌های کرمان به علت کمبود پرستار و نیرو است، ادامه داد: در سال جاری حدود ۹۰۰ نیروی استخدامی و ۱۲۰ نیروی پرستار شرکتی به‌کار گرفته می‌شود.

منشی‌های پزشکان کرمان شناسنامه‌دار می‌شوند

احمدی‌نژاد یادآور شد: شناسنامه‌دار کردن منشی‌های پزشکان کرمان کلید زده شده است و آنها در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند و اگر از منشی شکایت شود، امکان پیگیری و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه انگیزه‌ای برای پزشکان در سیستم دولتی وجود ندارد، تصریح کرد: درآمد پایین، پرداخت‌های دیرهنگام و مالیات بالا ازجمله دلایل بی‌انگیزگی پزشکان متخصص در شهرستان‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: یکی از دلایل شیوع سرطان به علت تشخیص‌های بیشتر نسبت به‌سال‌های قبل است و سرطان مثانه در بین مردان به‌علت ابتلا به اعتیاد زیاد است.

احمدی‌نژاد درباره مسمومیت دانش‌آموزان در کرمان اظهار داشت: قبل از عید دو، سه بار بچه‌‌های ما به مدرسه رفتند و حتی مواردی به بیمارستان منتقل شدند، اما هیچ مورد مسمومیتی در کرمان نداشتیم و در نهایت به شیطنت بچه‌های مدرسه در این زمینه رسیدیم.

وی ادامه داد: بافت جمعیتی دو شهرستان بردسیر و زرند تا چهار سال آینده به افغان تبدیل می‌شود و شهر بعدی هم رفسنجان است و افاغنه پولی برای درمان نمی‌پردازند در حالی که بسیاری از آنها وضع مالی خوبی هم دارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه  فرار مالیانی در همه اصناف هست و پزشکان هم در این داستان افتاده اند، تصریح کرد همکاران ما این موارد را پیگیری می‌کنند و اگر موردی را مشاهده کردند که پول نقد دریافت می‌کنند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند و برخورد می‌کنیم و اصلا این موضوع را برنمی‌تابیم.

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شفا

احمدی‌نژاد همت خیران کرمانی را بسیار بالا خواند و گفت: بخش فوق‌تخصصی بازتوانی کودکان نیز با همکاری خیریه یاس در بیمارستان باهنر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک زخم در کرمان اضافه کرد: کلینیک دیابت و فشارخون که به علت شیوع کرونا از مدار خارج شده بودند دوباره به مدار برگشتند و با کنترل این بیماری‌ها از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌شود.

احمدی‌نژاد بیان کرد: پزشک خانواده جزو اولویت‌ها در سال جاری دانشگاه علوم پزشکی است و یکی از شهرها به عنوان پایلوت طرح پزشکی خانواده انتخاب می‌شود.

وی عنوان کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی جایگزین شفا در محل بیمارستان شفا وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

بیشترین سرطان‌ها در بین زنان و مردان

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: اجرای طرح پزشک خانواده شهری را طی سال جاری در دستور کار داریم و شهرستان بردسیر به‌عنوان پایلوت پزشک خانوار شهری در نظر گرفته شده است.

محسن بارونی ادامه داد: ۸۵ درصد مسائل و مشکلات پزشکی مردم توسط پزشکان عمومی قابل حل است و اگر نظام ارجاع اصلاح شود دیگر شاهد شلوغی مطب و کلینیک‌های تخصصی نخواهیم بود.

وی از شیوع سرطان پستان، پوست و تیروئید در زنان و سرطان مثانه، ریه و پوست در مردان خبر داد.

بارونی یادآور شد: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان سالمند است و نرخ فرزندآوری در کرمان نسبت به میانگین جهانی پایین است.

وی عنوان کرد: در حالی طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش تولد ۱۱۱ نوزاد در استان کرمان بوده‌ایم که  ۴۰۰ کودک را به دلایل مختلف ازجمله تصادفات و غرق‌شدگی از دست داده‌ایم.

بارونی درباره ویروس شایع بین کودکان اظهار داشت: ۸۰ درصد این ویروس مربوط به سرماخوردگی و آنفلوآنزاست.

صدور مجوزهای پالایشگاه پلاسما در کرمان 

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: ۱۸۰ داروخانه در شهر کرمان داریم و عدالت سهمیه‌بندی دارویی در داروخانه‌ها را داریم.

علی اسدی‌پور از راه‌اندازی دو داروخانه رفرانس در شهر کرمان خبر داد و اضافه کرد: دو کارخانه داروسازی و همچنین پالایشگاه پلاسما در کرمان با حضور شرکت هندی ایجاد می‌شود و مجوزهای پالایشگاه پلاسما از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ارائه شده است.

راه‌اندازی بیمارستان مادرکودک با کادر خانم

وی از راه‌اندازی بیمارستان مادرکودک در کرمان به‌عنوان یک اولویت نام برد و افزود: کادر درمانی این بیمارستان خانم هستند و تا پایان سال مجوزها اخذ می‌شود.

وضعیت آبی و زرد کرونایی در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: ۵ شهر در استان آبی و بقیه زرد هستند و هشتمین موج کرونا را از آخر اسفندماه آغاز کردیم و این موج با شلوغی مطب‌ها و خلوتی مراکز بستری همراه بود.

سعید صحبتی از بستری ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و پنج نفر در آی‌سی‌یوهای استان کرمان خبر داد‌ و ابراز کرد: ۳۲ مورد فوتی به‌علت کرونا در سال جاری در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان داشته‌ایم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





فرار مالیاتی پزشکان را برنمی‌تابیم/ راه‌اندازی بیمارستان مادرکودک در کرمان

منبع: فــارس
? فرار مالیاتی پزشکان را برنمی‌تابیم/ راه‌اندازی بیمارستان مادرکودک در کرمان