فرآیند اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم در استان کرمان کاملا الکترونیکی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حوزه‌های محل برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به دوربین مداربسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب و همچنین حفاظت فیزیکی مجهز شده است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رضا رضایی با بیان اینکه امسال ۴۰ درصد نمره کنکور داوطلبان از نمرات امتحانات نهایی نوبت دوم مدارس سهم دارد و […]


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حوزه‌های محل برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به دوربین مداربسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب و همچنین حفاظت فیزیکی مجهز شده است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رضا رضایی با بیان اینکه امسال ۴۰ درصد نمره کنکور داوطلبان از نمرات امتحانات نهایی نوبت دوم مدارس سهم دارد و نمره این آزمون‌ها نیز از تاثیر مستقیم بر پذیرفته شدن دانش آموزان در کنکور سراسری برخوردار است، افزود: ۳۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان در پایه دوازدهم امتحانات نهایی را در ۲۱۶ حوزه امتحانی و ۳۲ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش این استان برگزار خواهند کرد.

وی بیان کرد: تصحیح اوراق و همچنین فرایند حوزه اجرا به‌صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود و ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آزمون، رمز دسترسی به سئوالات به تلفن همراه مدیر حوزه پیامک می‌شود و وی رمز را در اتاق تکثیر که قرنطینه است باز می‌کند و سرانجام سئوالات جلو چشم دانش آموزان در سالن بازگشایی و توزیع می‌شود.

رضایی گفت: در حوزه تصحیح به محض اینکه آزمون به پایان رسید برگه‌ها اسکن، سربرگ‌ها به‌صورت الکترونیکی جدا و سئوالات به‌صورت رندومی (احتمالی) در فضای رایانه به‌صورت کاملا تصادفی ارسال و تصحیح اول انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۴۰ درصد است که از این میزان ۲۶ درصد مربوط به دروس عمومی و ۱۴ درصد مربوط به دروس تخصصی است و این سهم در آزمون سراسری دیده می‌شود اما چارچوب کار طبق آزمون نهایی است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





فرآیند اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم در استان کرمان کاملا الکترونیکی است

منبع: فــارس
? فرآیند اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم در استان کرمان کاملا الکترونیکی است