فاطمه(س) با نماز تجلی یافت و زهرا نامیده شد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری در نهمین اجلاس استانی نماز کرمان گفت: امروز این مراسم برگزار شده است تا صدای اذان و تکبیر نماز بلندتر به گوش برسد و فاطمه سلام‌الله علیه با نماز نجلی یافت.  وی ادامه داد: در روایات آمده […]

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت:

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری در نهمین اجلاس استانی نماز کرمان گفت: امروز این مراسم برگزار شده است تا صدای اذان و تکبیر نماز بلندتر به گوش برسد و فاطمه سلام‌الله علیه با نماز نجلی یافت. 

وی ادامه داد: در روایات آمده است که وقتی فاطمه(س)  به محراب نماز وارد می‌شدند و در پیشگاه خدا متعال  می‌ایستادند مانند ستاره‌ها می‌درخشند،  نور حضرت زهرا به آسمان می‌رسید و سیمای اشان  برای اهل عالم در عرش می‌درخشیذ و پروردگار بزرگ، خطاب به فرشتگان خطاب می‌کرد که فاطمه را تماشا کنید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: خداوند به فرشتگان خطاب می‌کرد که ببیند فاطمه بزرگ بندگان من است، ببینید که چطور در پیشگاه من ایستاده است  و تمام اندامش می‌لرزد از ترس و تجلی عظمت من و با همه خوبی‌هایش به عبادت من رو کرده است، خداوند در این لحظه بشارت داده است که ما شیعیان این بانوی بزرگ را از اتش نجات داده و در جهنم قرار نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری با بیان اینکه شیعیان فاطمه با نماز شناخته می‌شوند، گفت: 
جلوه ویژه شیعه‌  و حضرت زهرا (س) در نمازشان است، باید دید  رفتارشان درن ماز چگونه است، بارها خوانده‌ایم که تجلی حضرت فاطمه(س) برای امیرالمومنین در نماز است.

  وی با بیان اینکه چرا  حضرت فاطمه را زهرا نامیده‌اند، گفت: حضرت فاطمه‌(س) طی شبانه‌روز در نماز با پرورگار متجلی می‌شدند و  این جلوه ویژه نماز در فاطمه(س) تجلی می‌یافت به همین علت امیر مؤمنان به ایشان را زهرا نامیدند زیرا در مقابل رب خود می‌درخشیدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  ادامه داد: وقتی سراغ اهل بیت می‌رویم و در فرزندانشان نگاه می‌کنیم محبوبشان و عشقشان نماز است و آن لحظات با خدای متعال در نماز متجلی است، زیرا نماز باید عامل انقلاب روحی بشود.

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری با بیان اینکه هر وقت اهل عالم ما با عالم اولیا خدا سنخیت پیدا کرد تجلیش در نماز دیده می‌شود، گفت: نماز رزمندگان تجلی حالت روحی و دلدادگی‌شان با خدا بود و چه فتوحاتی را و چه اتفاقاتی را رقم زدند. 

وی ادامه داد: دلدادگی به پروردگار در حاج‌قاسم که ویژه رفتاری او بود در نماز مشهود است وقتی نماز جاری، شد اهل نماز ارتباط عمیق با خدای متعال خشوع می‌یابند، کسانی که نماز را برای دلدادگی به‌جا می‌آورند همه خصلت‌های خوب در آن‌ها تجلی می‌یابد و اینان  اهل امانت، عفت، انفاق محبت و غیره می‌شوند 

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری عنوان کرد: دنیا اگر معنا بخواهد، فقط با نماز معنا می‌یابد حاج قاسم با نمازش است  که اینگونه معزز است،  لطافت‌طبع، نگاه تربیتی، رشادت، سلحشوری و عزت را از نماز دارد بصیرت و نازک‌اندیشی را از نماز دارد هر کس در نماز سبقت گرفت سبقت الله می‌شود، خم رنگرزی نماز و به انسان رنگ می‌دهد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطر نشان کرد: اگر انسان نماز را درست یافت؛ رنگ خدایی پیدا می‌کند زبانش خدایی می‌شود و سیاست  و کیاست، همه را انجام می‌دهد اما نیرنگ نمی‌کند، حاج قاسم فطری بود و حیله‌گری نداشت. 

انتهای خبر/ طهماسبی
 
 




فاطمه(س) با نماز تجلی یافت و زهرا نامیده شد

منبع:آرمـان
? فاطمه(س) با نماز تجلی یافت و زهرا نامیده شد