غوغای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در کرمان؛ پای‌کار بودن ۴۰۵ سرطایفه برای افزایش آسایش و آرامش خانواده‌ها

میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار ۶ سال قبل توسط شورای تامین استان کرمان تدوین شد و حالا با پای‌کار بودن ۴۰۵ سرطایفه این میثاق‌نامه موجب افزایش امینت و آرامش مردم در مناطق مختلف شده است. به گزارش فت فتو از کرمان، امروز  ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و جنوب‌شرق استان به‌مناسبت سالگرد انقلاب […]


میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار ۶ سال قبل توسط شورای تامین استان کرمان تدوین شد و حالا با پای‌کار بودن ۴۰۵ سرطایفه این میثاق‌نامه موجب افزایش امینت و آرامش مردم در مناطق مختلف شده است.

به گزارش فت فتو از کرمان، امروز  ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و جنوب‌شرق استان به‌مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی در کرمان برگزار شد و آن‌طور که دست‌اندرکاران می‌گویند، میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار با پای‌کار بودن ۴۰۵ سرطایفه موجب افزایش امینت و آرامش مردم در مناطق مختلف شده است.

سران طوایف پرونده‌های سنگینی را از دوش دستگاه قضایی برداشتند

در همین حال رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به مردم اتکا دارد و انقلاب و نظام به پشتوانه مردم این راه پرپیچ و خم و طولانی را طی کرده و مردم هزینه‌های سنگین برای حفاظت و حراست از نظام را با جان و مال و اهدای بهترین جوانان خود پرداختند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: توطئه‌ها و دشمنی‌های بعد از انقلاب نیز توسط مردم خنثی شد و این کار سخت، طاقت‌فرسا و پرهزینه‌ای بود و مردم مشکلات اقتصادی را تحمل نمی‌کنند اما دست از این نظام برنمی‌دارند.

وی افزود: در یوم‌الله ۲۲ بهمن خواهید دید ملت ایران یک بار دیگر مشت محکمی به دهان دشمنان این کشور می‌زنند و مردم ما همیشه ثابت کرده‌اند هر زمان نظام به حضور آنها در صحنه نیاز دارد، دین خود را به نظام ادا می‌کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه سران طوایف و علمای شیعه و سنی دارای نفوذ کلام و جایگاه هستند، ابراز داشت: مسؤولیت این افراد سنگین است و باید از نفوذ خود برای رفع مشکلات مردم و حفظ وحدت آنها تلاش کنند.

وی عنوان کرد: از سران طوایف انتظار داریم در صلح و سازش از ظرفیت خود استفاده کنند و تلاش کنند حکم قضایی با رعایت حقوق اولیای دم و توجه به عدالت کاهش یابد و تاکنون این افراد پرونده‌های پیچیده و مشکلات دشواری را از دوش ما برداشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: بدون استفاده از ظرفیت مردم نمی‌توانیم در سیاست‌های پیشگیرانه موفق باشیم و مردم و علما باید کمک کنند و روحانیون بیشتر به صحنه بیایند زیرا بعضی از آمار و جرایم و آسیب‌های اجتماعی بعد از گذشت ۴۴ سال زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست‌.

غوغای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده که نیازمند تعامل فراقوه‌ای و مردمی‌ست.

سیدمهدی قویدل ابراز کرد: وقتی می‌توانیم‌ در پیشگیری از وقوع جرم موفق باشیم، که از ظرفیت مردم، معتمدین و متنفذین استفاده کنیم‌.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار توسط شورای تامین استان کرمان کلید خورد و موفقیت‌های خوبی داشته است و حضور سران طوایف و مصلحین، معتمدین و منتفذین تاثیربخشی بسیار خوبی در استقرار و پایداری امنیت و کاهش آسیب‌ها داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۶۷۸ پرونده منجر به سازش شده است که سازش در  بیش از  ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده با مشارکت سران طوایف بوده است.

قویدل تصریح کرد: نتایج میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار بسیار چشمگیر و قابل توجه است و سران طوایف در رفع اختلاف قومی و قبیله‌ای به‌ویژه در بخشش برای قصاص بسیار خوب عمل کرده‌اند‌.

وی تصریح کرد: دستاوردهای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار استان کرمان نتیجه همراهی ۴۰۵ سرطایفه و جوانان و اعضای طوایف با میثاق‌نامه مذکور بوده است.

قویدل بیان داشت: کشف و تحویل یک هزار و ۱۳۳ اسلحه و مصالحه ۲ هزار و ۲۴۴ اختلاف از دستاوردهای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار استان کرمان است.

سران طوایف مردم را برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشویق کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با توجه به جنگ ترکیبی علیه نظام‌ جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر یاس دشمن می‌افزاید.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: سران طوایف و علما که دارای نفوذ کلام هستند برای حضور مردم در راهپیمایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار برای آسایش بیشتر مردم در مناطق است و اگر سران طوایف اجازه درگیری ندهند و یا درگیری را سریع ختم کنند، همه مناطق امن می‌شوند و آرامش پیدا می‌کنند.

حاج قاسم نقشه جنگ شیعه و سنی را خنثی کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: ایجاد گفتمان وحدت یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

رحمان جلالی از جنگ‌های ۳۰ ساله مذهبی سخن به‌میان آورد و بیان کرد: این جنگ‌ها با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دنبال شد، اما سردار سلیمانی تقریبی‌ترین چهره جهان اسلام بود و به نیابت از همه مسلمانان جنگید و پروژه جنگ‌های ۳۰ ساله را خنثی کرد.

وی با اشاره به اینکه آزادی قدس شریف مهمترین آرمان جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: این در حالی‌ست که ۹۰ درصد فلسطینیان اهل تسنن هستند.

جلالی اضافه کرد: عملکرد سردار حاج قاسم سلیمانی امنیت اروپا و جهان را تامین کرد و این را خود آقایان هم می‌گویند و جمهوری اسلامی را باید با شهید سلیمانی تبیین کرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





غوغای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در کرمان؛ پای‌کار بودن ۴۰۵ سرطایفه برای افزایش آسایش و آرامش خانواده‌ها

منبع: فــارس
? غوغای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در کرمان؛ پای‌کار بودن ۴۰۵ سرطایفه برای افزایش آسایش و آرامش خانواده‌ها