علوم پزشکی کرمان: برای تست کرونای زائران اربعین نیاز به همکاری داریم

کرمان- فت فتو- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای انجام تست های زائران در حال بازگشت اربعین نیاز به همکاری دستگاه ها داریم و اگر همکاری نباشد امکان انجام تست به‌تنهایی برای ما مقدور نیست. به گزارش فت فتو دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست مدیریت ستاد کرونا در استان کرمان افزود: اسامی، […]

کرمان- فت فتو- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای انجام تست های زائران در حال بازگشت اربعین نیاز به همکاری دستگاه ها داریم و اگر همکاری نباشد امکان انجام تست به‌تنهایی برای ما مقدور نیست.

به گزارش فت فتو دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست مدیریت ستاد کرونا در استان کرمان افزود: اسامی، نشانی و کدملی همه این زائران را حج و زیارت به ما بدهد و به محض دریافت فهرست اسامی نهایت طی ۲ روز تست را انجام می دهیم.

نگران افزایش موج کرونا هستیم

وی تاکید کرد: هم اکنون شاهد افول وضعیت بیماری کرونا هستیم اما به دلایل متعدد همانند ایام تعطیل که در پیش داریم، بازگشایی های مدارس و دانشگاه ها و نیز بازگشت زائران از اربعین، نگران افزایش موج بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با اشاره به طرح هوشمند واکسیناسیون تصریح کرد: اصناف، تالارها و فعالان حمل و نقل زیر پوشش صنفی هستند  لازم است واکسیناسیون انجام دهند.

این مسئول درباره واکسیناسیون دانش آموزان نیز ابراز کرد: در بین هر چند مدرسه در هر منطقه، یک مدرسه هماهنگ و برای واکسیناسیون در نظر گرفته شود یا اینکه یکی از مراکز تجمیعی را برای واکسیناسیون دانش آموزان قرار دهیم.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه ظرفیت واکسیناسیون کرونا در استان ۲-۳ برابر انجام واکسیناسیون است گفت:  واکسن  کافی موجود و تنها تقاضایمان این است که مردم و جمعیت هدف هرچه زود تر واکسن بزنند.

وی افزود: در پیک کرونا هفته ای ۱۸۰ مرگ و میر کرونایی در استان داشتیم که این آمار هفته قبل به ۴۸ نفر رسیده و انتظار داریم پایین تر بیاید.

به گزارش فت فتو استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت انجام تست کرونا از همه زائران اربعین که به کشور باز می گردند گفت: امکان انجام تست از زائران با همکاری نهادهای مختلف فراهم شود و کارمندانی که به زیارت رفته بودند هم پس از انجام تست و گرفتن جواب منفی آن در محل کار حاضر شوند.




علوم پزشکی کرمان: برای تست کرونای زائران اربعین نیاز به همکاری داریم

منبع:ایرنـا
? علوم پزشکی کرمان: برای تست کرونای زائران اربعین نیاز به همکاری داریم