عطر گل محمدی در گلزار شهدای کرمان پیچید/ دیار مقاومت میزبان جشنواره گل‌های محمدی

نذیر کرمان/کرمان افتتاحیه پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار با حضور فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس، فرماندار و امام جمعه بردسیر و جمعی از مسئولان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. سردار علی کارنما فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس شامگاه ۲۶ خرداد ماه در این مراسم اظهار کرد: جهاد […]

نذیر کرمان/کرمان افتتاحیه پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار با حضور فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس، فرماندار و امام جمعه بردسیر و جمعی از مسئولان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

سردار علی کارنما فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس شامگاه ۲۶ خرداد ماه در این مراسم اظهار کرد: جهاد سازندگی استان کرمان ۳۳۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرد که شهیدان سیف الدینی از اولین آنها بودند.

او افزود: محمدحسن سیف الدینی در سال ۵۹ همزمان با شکست حصر آبادان و برادرانش محمدحسین و عباس نیز در عملیات های دیگر به شهادت رسیدند.

کارنما با اشاره به اسوه بودن مادر و خواهران شهدای سیف الدینی در پرهیزگاری و متدین بودن افزود: در حال حاضر محمد جعفر سیف الدینی از برکات و افتخارات این استان و کشور به شمار می‌رود.

او بیان کرد: بچه های جهاد سازندگی، با عنوان سنگرسازان بی سنگر از سال ۱۳۵۹ وارد جبهه جنگ شدند و در کنار نیروهای ارتش و سپاه تلاش کردند و باعث خیر و برکت برای صحنه‌های جنگ شدند.

فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس ادامه داد:  تعدادی از شهدای جهاد سازندگی در خاک بهشتی کرمان آرمیده‌اند و تعدادی دیگر در سطح کشور به خاک سپرده شده اند.

او گفت: امروز با توجه به برگزاری مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار با همکاری کانون سنگر سازان بی سنگر و فرمانداری بردسیر، قبور شهدای جهاد سازندگی و دیگر شهدای استان کرمان گلباران شد و عطر خوش گل محمدی گلزار شهدای کرمان را در بر گرفت.

جشنواره گل محمدی دوم تیرماه جاری برگزار می شود

فرماندار شهرستان بردسیر در ادامه این مراسم گفت: امروز افتتاحیه پانزدهمین دوره از جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر برگزار شد و  دوم تیرماه جاری نیز در لاله زار میزبان همه علاقمندان به این جشنواره هستیم.

حمزه وفایی افزود: آیین گلاب‌گیری لاله‌زار در سال ۹۷ به ثبت ملی رسیده و با توجه به اینکه کیفیت اسانس گل محمدی لاله‌زار ۲۵ تا ۵۰ درصد بهتر از دیگر مناطق گلاب‌گیری کشور است، نظر بسیاری از مردم کشور را به خود جلب کرده و شاهد افزایش تعداد علاقمندان به جشنواره گل محمدی هستیم.

او با بیان اینکه جشنواره گل محمدی در سال ۹۸ در تقویم رویدادهای ملی کشور به ثبت رسیده، گفت: این جشنواره  هرساله در ایام برداشت گل محمدی و با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری منطقه برگزار می شود.

او گفت: از همه مردم دعوت می کنیم که در جشنواره گل محمدی لاله زار حضور یابند و از نزدیک کشتزارهای گل محمدی را دیدن کنند.

وفایی ضمن تشکر از سردار علی کارنما فرمانده تیپ مهندسی خیبر بیان کرد: یکی از پایه گذاران جشنواره گل محمدی لاله زار آقای کارنما بود که در سال‌های ابتدایی برای بهتر برگزار شدن این جشنواره تلاش زیادی به کار برد.

انتهای پیام




عطر گل محمدی در گلزار شهدای کرمان پیچید/ دیار مقاومت میزبان جشنواره گل‌های محمدی

منبع: ایـسنا
? عطر گل محمدی در گلزار شهدای کرمان پیچید/ دیار مقاومت میزبان جشنواره گل‌های محمدی