ظرفیت‌های کرمان برای رسیدن به استان توسعه‌یافته تلفیق شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با طرح این پرسش که چگونه استان کرمان می‌تواند به لحاظ شاخص‌های توسعۀ پایدار در کشور مطرح شود؟ گفت:«همۀ ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری و توسعه در استان وجود دارد اما باید بتوان همۀ این امکانات را تلفیق و یک استان توسعه‌یافته در تراز بین‌المللی ایجاد کرد». سیدمهدی طبیب‌زاده در […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با طرح این پرسش که چگونه استان کرمان می‌تواند به لحاظ شاخص‌های توسعۀ پایدار در کشور مطرح شود؟ گفت:«همۀ ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری و توسعه در استان وجود دارد اما باید بتوان همۀ این امکانات را تلفیق و یک استان توسعه‌یافته در تراز بین‌المللی ایجاد کرد».

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در نمایشگاه بین‌المللی کیش‌اینوکس افزود:«استان کرمان ۷ میلیارد مترمکعب آب،۱۸ میلیارد کیلووات ساعت برق و حدود ۴۰ میلیون تن مادۀ معدنی مصرف می‌کند و نیروی اشتغال زیاد،نهادهای کشاورزی و … نیز دارد اما تنها ۴ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده که به نظر می‌رسد این رقم با ظرفیت‌های استان تناسب ندارد».

وی خاطرنشان کرد:«اگر زیرساخت‌های توسعه و زنجیرۀ ارزش در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان تکمیل شود،لیست بلندی از پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان تعریف خواهد شد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،طبیب‌زاده در ادامه با اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان (کرمان آیدکس) در اردیبهشتماه سال آینده بیان کرد:«مجموعه‌های مختلف در استان کرمان به توافق رسیده که محوریت فعالیت‌های اقتصادی را بخش خصوصی قرار دهد و به سمت تکمیل زیرساخت‌ها حرکت کند که این توافق‌ها،رتبۀ فضای کسب‌وکار استان را به یازدهم رسانده است».




ظرفیت‌های کرمان برای رسیدن به استان توسعه‌یافته تلفیق شود

منبع:خبر کرمان
?

ظرفیت‌های کرمان برای رسیدن به استان توسعه‌یافته تلفیق شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی